Gå til innhold

To framdører til 1997 Defender gis bort


AreM

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet alle fire dørene. Bakdørene var verst, de er kastet. Framdørene tror jeg kan reddes (ferdige stålprofiler kan kjøpes, tilpasses og sveises på plass) 

Den ene er delvis demontert, deler og skruer er tatt vare på. Epsom Green. Må hentes i Bergen. Hvis ingen vil ha dem, blir de kastet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dørene hentet og borte. Øyvind, jeg hadde noen gamle dører liggende som fikk endel opprustet stål erstattet med nytt, og videre pusset, slipt ordnet og lakkert. Så jeg kan desverre ikke hjelpe deg med dine spørsmål. Men etter det jeg har hørt får man kjøpt nye dører til ca 5000kr. stk, fra England, men da må man flytte innmaten over fra de gamle. Så mitt råd er å ta av dørtrekkene på de dørene du har og sause de godt inn med Fluid Film eller lignende (kanskje noe som lukter litt mindre sau...) og forsøke å bevare dem så lenge som mulig. For er det rust på utsiden, så er det helt sikkert mer inni. 

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...