Gå til innhold

GPS signal D4 2012


Anbefalte innlegg

Heisann, noen som har tips til hva som kan være feil når navigasjonen i min D4 2012 ikke får GPS eller TMC signal?

 

Se bilde.

IMG_0205.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kan oppdatere denne med at Bilpaviljongen her på Sola har konkludert med at det er GPS antenna på taket som må skiftes, ny er bestillt og de skal bytte den i løpet av uka. Blir spennende å se om det fikser problemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilen var inne en dag på verksted. De demonterte dekselet over bremselyset og antenna på luka og skiftet både antenne og lyset (de måtte visst montere nytt lys når dette ble demontert, siden det ikke er designet for å kunne demonteres) men det er helt ok, kjekt med nytt lys også.

 

Men etter å ha montere alt sammen igjen så viste det seg at det ikke var tilstrekkelig for å få GPS signalet på plass. Det hjalp faktisk ikke noe i det hele tatt.

Så nå har de bestillt den antenna som står på taket og skal skifte den, sikkert neste uke eller noe.

 

Veldig rart, spesielt siden det var den jeg selv hadde googlet meg til var roten til problemet, men siden dette er en garantisak etter bilkjøpet så er det ikke noe problem for meg at de skifter et par ekstra deler.

 

 

20190912-IMG_0884.JPG

20190912-IMG_0886.JPG

 

Beklager veldig skitten bil, er en skam.... men det var fremdeles mulig å lage speilbilde ivertfall. haha.....

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Sånn, da fungerer GPSen optimalt. Det var antenenn på taket som var synderen i dette tilfellet. Godt med alt som er skiftet.

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...