G.Fuglem Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Driver å skal bytte positiv ledning ned til starter da den ble helt utbrent sammens med starter her for litt siden, finner ikke helt klart diagram over dette, men regner med ledningen ikke går direkte fra tenningslåsen(?) Og til starter, eller gjør den det? Tenker at den kanskje går gjennom hvertfall ett réle, da starterréle, men om den er koblet opp mot gløde timer eller starterselonoiden? Også veldig trangt bak dashbordet, burde hele sulamitten bli tatt ut eller finner det noen triks for å komme til ledningene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Meli Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Starteren har 2 stkk positiv ledninger. 1 fra sikringsboksen i motorrommet og 1 litta fra start relé. Relét står som oftest i motorrommet hvis ikke er den rett forran girspaken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G.Fuglem Skrevet 1. august 2019 Forfatter Del Skrevet 1. august 2019 1 time siden, Mr. Meli skrev: Starteren har 2 stkk positiv ledninger. 1 fra sikringsboksen i motorrommet og 1 litta fra start relé. Relét står som oftest i motorrommet hvis ikke er den rett forran girspaken. Hmm ok, har lagt opp ny ledning og erstatta den hvite med rød stripe som går til starter. Men får ikke noe strøm til den tykke brune ledningen som går til tenningslåsen, har en sikring i motorrom som er gåen. Har prøvd å bruke en ledningsstump for å sjekke om det funker da, men fikk ikke noe napp da heller, hadde vært best med en ny sikring, men har ikke nye, får man kjøpt det på Biltema? Sååå hovedproblemet nå er at det ikke kommer noe strøm til tenningslåsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Meli Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 (endret) Sjekk sikringer først og hvis du har et multimeter så kan du (ohm’e/pioe) deg frem isteden for å nappe i ledninger. Det er også mulig å måle nede på starteren mens en sitter inne i bilen og vrir om nøkkelen kan du ta bile av sikringen? Endret 1. august 2019 av Mr. Meli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G.Fuglem Skrevet 1. august 2019 Forfatter Del Skrevet 1. august 2019 Har sjekket alle sikringer med multimeter, starter er tatt ut da den er gåen, skal få tatt bilde straks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G.Fuglem Skrevet 1. august 2019 Forfatter Del Skrevet 1. august 2019 Her er bilder av sikringsboks i motorrom, sikringen (sammens med en vanlig sikring) og rele over girkassa hvor releet til venstre er markert "start" i min manual (ringperm som fulgte med bilen) Sikringen er omtalt som maxi fuse på nettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Rrc og Defender 300tdi er helt forskjellig. Sikringene du har på torpedo tror jeg ikke er orginal. Har du dieselvarmer hører de sannsynligvis til der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G.Fuglem Skrevet 1. august 2019 Forfatter Del Skrevet 1. august 2019 Fant disse under "under bonnet ignition fuse" tror det er disse, men har som sagt prøvd å dytte endene av en ladningsstump ned Der hvor den brutte sikringen sto uten hell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G.Fuglem Skrevet 2. august 2019 Forfatter Del Skrevet 2. august 2019 Etter mye fram og tilbake, side opp og siden ned, følge el-tegninger er det endelig strøm i bilen igjen. Måtta bare montere på alle ledningene som sto på starter, jepp var ikke være en å montere det som var demontert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.