Gå til innhold

Discovery 3 2006 dynamo?


Hutch

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skiftet dynamo og batteri i februar, for en uke siden så røyk dynamoen igjen. Skiftet den og nå etter en uke så er det røket igjen, samtidig i dag så virker det som det ikke er servo på bilen. Er det noen som har vært borti dette problemet og har noen tips med hva jeg kan gjøre?

 

Fredrik

Endret av Hutch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke kjøpte du? Denso/original er nok foretrukket. Om servoen er gått samtidig så er vel multireimen det første man mistenker, som Anders skriver.

Har forøvrig lest at Denso dynamoer holder vanligvis 5-6 år, og bør ofte skiftes da for å unngå problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Skriver for Fredrik her siden han er opptatt med enten å gå løs på bilen med øks, eller sitter å skriver salgsannonse på Finn.

 

Nå røyk dynamoen hans igjen. Helt plutselig. Det er vel nr. fire nå Fredrik?

 

Noen som kan komme med tips til feilsøking? Han er jo god til å skifte dynamo nå, men det er ikke en langvarig løsning tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forsøke og opplklare litt:

Februar 2019; Det startet med at dynamo tok kveld - da ble dynamo og batteri byttet?

Juli 2019; Dynamo #2 tok kveld og ble byttet?

Juli 2019; Dynamo #3 tok kveld og ble byttet + det ble registrert tull med servo?

August 2019; Dynamo #4 tatt kveld?

 

Hvilket batteri er satt inn i fabruar i år, og hvilken produsent av dynamo?


Har du sjekket opp alle andre hjul i forbinselde med multireimen går lett slik de skal? Har du foretatt noen målinger av hvilespenning på batteri når bilen er i dvale, og ladespenning rett etter oppstart + igjen etter ca 30min?

 

Etter det jeg kjenner til er det EMS som styrer ladereguleringen i D3. Har du tilgang på diagnoseverktøy og kan lese av eventuelle feilkoder?

 

Jeg har ikke lest gjennom denne tråden, men her står en del om ladekrets / dynamo feilsøking for D3: https://www.disco3.co.uk/forum/topic91591.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sjekk jordings punkt mellom motor og chassis, chassis batteri. 

Den mellom battery og chassis kan løsne ettersom eg har lest 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...