Hutch Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 (endret) Hei, jeg skiftet dynamo og batteri i februar, for en uke siden så røyk dynamoen igjen. Skiftet den og nå etter en uke så er det røket igjen, samtidig i dag så virker det som det ikke er servo på bilen. Er det noen som har vært borti dette problemet og har noen tips med hva jeg kan gjøre? Fredrik Endret 31. juli 2019 av Hutch Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andershauk Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Har du sjekket reima? Vis du nå har fått opp ladelampe og ikke har servo ville jeg sjekket reim og stramme/løpehjul. Har lest litt om at d3 spiser batteri og dynamo til frokost men ingen erfaring med akkurat dette selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 Hvilket merke kjøpte du? Denso/original er nok foretrukket. Om servoen er gått samtidig så er vel multireimen det første man mistenker, som Anders skriver. Har forøvrig lest at Denso dynamoer holder vanligvis 5-6 år, og bør ofte skiftes da for å unngå problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Skriver for Fredrik her siden han er opptatt med enten å gå løs på bilen med øks, eller sitter å skriver salgsannonse på Finn. Nå røyk dynamoen hans igjen. Helt plutselig. Det er vel nr. fire nå Fredrik? Noen som kan komme med tips til feilsøking? Han er jo god til å skifte dynamo nå, men det er ikke en langvarig løsning tror jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Bytta han batteri samtidig med dynamo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hutch Skrevet 26. august 2019 Forfatter Del Skrevet 26. august 2019 Jeg bytta batteri samtidig som det første dynamo skiftet. Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totveit Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 For å forsøke og opplklare litt: Februar 2019; Det startet med at dynamo tok kveld - da ble dynamo og batteri byttet? Juli 2019; Dynamo #2 tok kveld og ble byttet? Juli 2019; Dynamo #3 tok kveld og ble byttet + det ble registrert tull med servo? August 2019; Dynamo #4 tatt kveld? Hvilket batteri er satt inn i fabruar i år, og hvilken produsent av dynamo? Har du sjekket opp alle andre hjul i forbinselde med multireimen går lett slik de skal? Har du foretatt noen målinger av hvilespenning på batteri når bilen er i dvale, og ladespenning rett etter oppstart + igjen etter ca 30min? Etter det jeg kjenner til er det EMS som styrer ladereguleringen i D3. Har du tilgang på diagnoseverktøy og kan lese av eventuelle feilkoder? Jeg har ikke lest gjennom denne tråden, men her står en del om ladekrets / dynamo feilsøking for D3: https://www.disco3.co.uk/forum/topic91591.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hutch Skrevet 3. september 2019 Forfatter Del Skrevet 3. september 2019 Batteriet er et bosch batteri og Dynamo var en av merket lucas. Har ikke målt spenning på den måten. Nei har ikke tilgang til diagnose her oppe. Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 3. september 2019 Del Skrevet 3. september 2019 Sjekk jordings punkt mellom motor og chassis, chassis batteri. Den mellom battery og chassis kan løsne ettersom eg har lest Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.