Gå til innhold

Død starter på Brumle.


MrAnders

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra Landstreffet 2019 (et flott treff!) så skulle vi fylle bensin for niende og siste gang på turen, på Skedsmokorset. Der daua starteren. Ikke innslag, bare et lite klikk. Etter 20 klikk, et slags innslag og start. Etter det har den startet for hvert 30. forsøk, av og til med innslaget bare halvveis inne.

 

Brumle har nå en V8 3,5L fra Rover Vitesse, men jeg tror starteren er den gamle fra forrige motor. Batteri fint, og ladet opp med lader. 

 

På vei til Landstreffet begynte kløtsjen å lekke, tror det er slaven og det ser ut som om starteren har badet i kløtsjvæske. Lekkasjen har for øvrig tettet seg selv. 

 

Har krabbet under, alle ledningene sitter der de skal.

 

Når jeg slår på innslaget med hammer, og kona kjører starteren så er det litt mer liv i innslaget enn ellers.

 

Spørsmå til forumet; med denne diagnosen og gammel starter, så er det vel bare å sette på en ny? Koster jo ikke all verden. Har EWS slikt på lager?

Kan det være en idotfeil jeg ikke har sjekket, tror tenningslåsen er ok. Jording?

Jeg har lest litt på nettet og får følelsen av at å skifte starter på disse motorene krever bra verktøy, pga den innerste skruen og manifolden/eksosen.

 

IMG_7313.HEIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosen er klar: starterskift.

Det ble produsert store og små utgaver av startere.

Den lille er peanuts for en hobbymekker.

Den store krever bare litt mer tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gautes skrev:

Diagnosen er klar: starterskift.

Det ble produsert store og små utgaver av startere.

Den lille er peanuts for en hobbymekker.

Den store krever bare litt mer tid.

 

Takk Gaute, jeg la ved et bilde av starteren. Som vedlegg husket ikke hvordan lime inn, ser absolutt ut som den store starteren. Og da skjønner jeg hvorfor mange av de nye starterne jeg finner rundt ser slankere ut. Er det forskjell i kraften på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det jeg vet.

Ei heller merket forskjeller.

Har vært borti folk som har plukket ut store starteren bit for bit for lettere å komme til siste skruene.

Men ellers vet du hvor veileder bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker første gang jeg møtte Brumle, det var når Harry 1 måtte ha bistand. 

Viste seg at det var starten og ikke tom for strøm. Var i Svinndal forøvrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...