Gå til innhold

Dieselpumpe P38 2000 mod


atlgje

Anbefalte innlegg

Hva er problemet med pumpa? Det er 3 pakninger man bytter greit med pumpa i bilen (øvre og nedre på stillverket samt o-ringen på "hoveddelen") og justering av stillverk kan man gjøre ved hjelp av Nanocom.

 

Jeg tetta lekkasjen på min samt fiksa varmstartproblemet på denne måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet pakningene på stillverket. Gjenstår den i hoveddelen. Fikk problemer med tomgang etter dette. Har ikkje justert med nanocom. Korleis gjer ein det? Takker for tips.

 

Problemet nå er at bilen mistet all kraft under kjøring, og nekter å starte igjen. Rett før denne stoppa var det lite respons på gasspedalen.

 

Det er ingen luft å sjå i tilførsel slange. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forståelse er at "hot start fix" manipulerer bilen til å tro at den er kald  og således får ECU gi bilen litt feitere blanding under oppstart når den er varm. M51 motorer går visstnok ganske magert. Jeg trodde ikke denne hadde noe innvirkning på pumpen i tanken. 

 

På min justerte jeg dette ved å vri på pumpen og overvåke med Nanocom. Mener den skal ligge mellom 45% og 55% (timing modulation) på tomgang.

Endret av bstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 19.04, LarsP38 skrev:

Er det slik at lift pump ikke aktiveres når motor er over 85 grader? Og hot start fix manipulerer dette?

Hvorfor slutter den å aktiveres? De var vell ikke slik når bilene var nye?

 

Det finns tre måter lift pump sviver:

 

1. Lift pump relé 12 aktiveres parallellt med glødepluggene. Ikke når den er varm uten hot start fix.

2.  Når startmotoren sviver fra -99 og fremover.

3. Når motoren sviver og +12V kommer fra D+ på dynamoen.

 

Når motoren er kald går glødepluggene, pumpen avanserer timingen litt. Helt sikkert også mer diesel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...