atlgje Skrevet 26. juli 2019 Del Skrevet 26. juli 2019 Kor bør eg kjøpe evnt overhale dieselpumpe? Kva verktøy trenger eg for å bytte pumpe? Kanskje noen som har ei bra dieselpumpe for salg? Atle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bstein Skrevet 26. juli 2019 Del Skrevet 26. juli 2019 Hva er problemet med pumpa? Det er 3 pakninger man bytter greit med pumpa i bilen (øvre og nedre på stillverket samt o-ringen på "hoveddelen") og justering av stillverk kan man gjøre ved hjelp av Nanocom. Jeg tetta lekkasjen på min samt fiksa varmstartproblemet på denne måten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atlgje Skrevet 26. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2019 Har skiftet pakningene på stillverket. Gjenstår den i hoveddelen. Fikk problemer med tomgang etter dette. Har ikkje justert med nanocom. Korleis gjer ein det? Takker for tips. Problemet nå er at bilen mistet all kraft under kjøring, og nekter å starte igjen. Rett før denne stoppa var det lite respons på gasspedalen. Det er ingen luft å sjå i tilførsel slange. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bstein Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Juster den til mellom 5 og 6 mg/stroke på varm motor (mener jeg det står inne på menyen på "Fuel" i Nanocom). Justeres med å flytte stillverket frem og tilbake på pumpen. Det er litt plunder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsP38 Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 (endret) Er det slik at lift pump ikke aktiveres når motor er over 85 grader? Og hot start fix manipulerer dette? Hvorfor slutter den å aktiveres? De var vell ikke slik når bilene var nye? Endret 3. august 2019 av LarsP38 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bstein Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 (endret) Min forståelse er at "hot start fix" manipulerer bilen til å tro at den er kald og således får ECU gi bilen litt feitere blanding under oppstart når den er varm. M51 motorer går visstnok ganske magert. Jeg trodde ikke denne hadde noe innvirkning på pumpen i tanken. På min justerte jeg dette ved å vri på pumpen og overvåke med Nanocom. Mener den skal ligge mellom 45% og 55% (timing modulation) på tomgang. Endret 3. august 2019 av bstein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kretslopp Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 På 3.8.2019 den 19.04, LarsP38 skrev: Er det slik at lift pump ikke aktiveres når motor er over 85 grader? Og hot start fix manipulerer dette? Hvorfor slutter den å aktiveres? De var vell ikke slik når bilene var nye? Det finns tre måter lift pump sviver: 1. Lift pump relé 12 aktiveres parallellt med glødepluggene. Ikke når den er varm uten hot start fix. 2. Når startmotoren sviver fra -99 og fremover. 3. Når motoren sviver og +12V kommer fra D+ på dynamoen. Når motoren er kald går glødepluggene, pumpen avanserer timingen litt. Helt sikkert også mer diesel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsP38 Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 (endret) Dreier dette seg rett og slett om en designfeil fra BMW? Burde bilene hatt "hot start fix" les: annen programvare, fra fabrikk? Endret 14. august 2019 av LarsP38 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.