Gå til innhold

Jeger`n - 2001 Defender 110


Ole C

Anbefalte innlegg

Da viser det seg at Cooper S/T MAXX og STT PRO ikke lenger leveres i Europa fordi Cooper velger å ikke ta kostnaden med å få disse E-merket (lengre?).
 

Jeg likte disse dekkene veldig godt når jeg hadde dem på en D3, så dette var leit :-( 

Jeg er ikke veldig fan av BF, men da ser det ut som eneste alternativ er BFG MT KM3.

 

https://olavteigen.mamutweb.com/Shop/Product/BF-GOODRICH-MUD-TERRAIN-KM3-Pakkepris-4-stk-35x1250-20/307104674#255%2F85-16

 

EDIT: Ser at TOYO Open Country kan være et alternativ: https://www.toyotires.com/tire/pattern/mud-tires-open-country-mt

Endret av Ole C
Lagt til Toyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk. Tar av de gamle dekkene før helgen regner jeg med og da blir det sandblåsing og lakkering etterhvert. Skal måle da, men frykter at de bare er 5" brede. Synes det er litt fint med litt store dekk samtidig som jeg har lyst til å bruke de orginale felgene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så var de gamle felgene mine 5,5" og ikke smalere. Nå blir det påkost av sandblåsing av felger, bulkhead, frontstykke og deler av panseret før lakkering. 

Ja har skjønt at svingen gjerne blir mindre med sånne dekk. Får bare prøve meg fram. Har sett at de kan subbe inntil også. Får prøve meg fram når den tid kommer. Kanskje det er kurant å sette inn noen endestoppere. 

IMG_0438.HEIC

Endret av Lukas PU
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 11.9.2019 den 8.30, Jasswass skrev:

Var det standard 235/85-16 som sto på før justerte? Mye dårligere svingradius med ny størrelse?

Oisann, her har jeg ikke fulgt opp særlig...

Det stemmer, byttet fra 235/85-16. Jeg målte ikke, men jeg mistet litt mer på svingradiusen enn jeg likte egentlig. Nå har jeg vent meg til det og tenker ikke lenger på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...