Gå til innhold

Stor diesellekkasje D4


Discokongen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

På tur til fjellet oppdaget jeg til min fortvilelse en stor diesellekkasje . Bilen er på bilberger, men jeg lurer likevel på hva dette kan være. Motorrommet et tørt, men det spruter ut på styrbord side rett i fremkant av tanken. 

 

Noen med erfaringer?

 

 

 

 

 

18F3DC44-0BE7-41F8-A138-7EC9035E09E4.jpeg

C23F687F-550A-46C8-86A9-9402B21B4182.jpeg

F954F9E1-9E16-4231-966D-7D1EC678E09C.jpeg

E100E07D-E8BE-405C-BA5F-ECFC312257A1.jpeg

Endret av Discokongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, trondshj skrev:

Tror du kan senke skuldrene. Hadde akkurat det samme på min etter siste service. :)

 

Dieselfilteret kan være vanskelig å få satt skikkelig på plass. Dog burde et verksted ha fikset dette.

krysser fingrene! Med samboer mv i bilen ble det den lette løsningen, uten at jeg fikk dypdykket i dette i veikanten (bruke mobilitetsgarantien). Krysser fingrene for at dette er samme feil hos meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Discokongen skrev:

krysser fingrene! Med samboer mv i bilen ble det den lette løsningen, uten at jeg fikk dypdykket i dette i veikanten (bruke mobilitetsgarantien). Krysser fingrene for at dette er samme feil hos meg. 

 

 

Du kan selvsagt ha maks uflaks, og at det er noe helt annet, men jeg vedder en Bugg på at det bare er dieselfilteret. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme nylig etter service. Hos meg var giveren til "vann i diesel lampa" (som står i dieselfilteret) skrudd skjevt i (eller noe slikt)  og resulterte i full lekkasje og tømming av tank i løpet av no time.  Unødvendig å si at verkstedet ordnet opp i det hele...  B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket nettopp med verkstedet. Dieselfilteret var synderen. Han snakket om en tappeskrue for vann som var knukket og ødelagt. Høres litt ut som feilen Isak beskrev. 

 

Denne hendelsen koster meg NOK 4200 i utgifter til verkstedet. Litt irriterende mtp at bilen kun er kjørt 50-60 mil siden forrige service.

Endret av Discokongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har nok verkstedet vært litt hardhent når de byttet filter på service. Det er trangt og den tappeskruen/vannifiltervarsler stoller ned mot ramma. 

Filteret kommer med en blindplugg. Tar man vare på en slik, kan nødløsningen være å skru ut den knekte tappepluggen/vannifiltervarsler og sette inn blindpluggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er tilbake og er nå i god form. Det var avtappingen/vannsensoren som var brukket.  Regner med det blir en reklamasjon til firmaet som byttet filter i utgangspunktet. Fremstår, for meg, som klart at det må ha skjedd ifbm bytte av dieselfilteret. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...