Bergengen Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Hei Kjørte sunt en ABS sensor kabel bak på min 03 D2 (V8) Byttet begge sensorene bak og måler ca 1050 Ohm og 1-4 mV ved rotasjon (avhengig av hastighet) på begge, Men jeg får ikke ECU til a registrere noe rotasjon Har fått noe utslag fra HB når kjører men ikke stabilt. Ingenting VB. Har latt bilen stå strømtomm en time og fortsatt ingen endring Så spørsmålet er jo må jeg begynne å sjekke ledningene fra kontakt bak til ECU (rart at det er begge) eller er det noe jeg overser eller kan prøve først? Har jo lest litt om at avstand til «tannhjul» og at dem har løsnet eller er ødelagt, men rart jeg måler verdier rett på sensor men ikke på ECU!!! Har diagnose verktøy om noen lurer. Ønsker råd får jeg graver meg inn i skjemaer og ECU koblinger //Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Ville nok sjekket for brudd i ledningene. De kommer vel opp i fotbrønnen på passasjersiden så burde ikke ta lang tid å sjekke mellom der og kontaktene bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergengen Skrevet 24. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2019 Er det noe kontakt der? eller på jeg Ohm´e meg fra ECU kontakt hvis jeg ikke ser noe synlige brudd. Og litt rart at det er begge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Ja, litt rart det skjedde med begge. Du burde vel fått opp verdier i diagnosen på begge bakhjulene hvis det ikke var ledningsbrudd (selv om de viste feil ohm, da ville vel bare hastigheten/omdreiningene vært feil). Ville koblet dem vekk fra SLABS modulen og målt for brudd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.