Gå til innhold

D2. Ut med gir eller motor. Oljelekkasje.


leiohel

Anbefalte innlegg

Lenge så har min D2 hatt en lekkasje i tetteringen ved svinghjulet. Det drypper jevnt og trutt ut av hullet i bellhousing. Og nå er det såpass at jeg vet at EU kan bli et problem, så da er det på tide med Reprasjon. 

Hva er mest enkelt. Ta ut motor eller girkasse?

det jeg har tilgjengelig er støpt gulv og motorkran. Ellers normalt med verktøy.

fordel ved å ta ut motor er at da kan den få en skikkelig gjennomgang med nye pakninger. Den har nå snart gått 400000 så det er på tide. Ikke minst en real rengjøring så nye feil ses lettere. 

Skal jeg ta ut girkassene så ser jeg for meg at det er veldig trangt under der og vanskelig å støtte opp når kassene er løsnet og skal trekkes bakover.

 

vil gjerne ha tips av de litt mer erfarne

 

mvh

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ut girkasse på gulvet hjemme alene fire ganger nå, og kan bekrefte at det er noe dritt å holde på med uten bukk og girkassejekk med riktig adapter. 

Slik jeg forstår utstyret ditt tipper jeg det er bedre å ta ut motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, smejan skrev:

Jeg har tatt ut girkasse på gulvet hjemme alene fire ganger nå, og kan bekrefte at det er noe dritt å holde på med uten bukk og girkassejekk med riktig adapter. 

Slik jeg forstår utstyret ditt tipper jeg det er bedre å ta ut motor. 

Du bekrefter mistanken min. Kan tenke meg det er ekstra knot å få på plass igjen også.

 

hvis jeg ender med å ta ut motor, så må radiator og slikt ut. Kan det være en tanke å kappe løs punktsveisingen på den øverste delen av fronten for å lette å ta ut motor.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da greit å ta ned kassene på gårdsplassen hjemme. Ta ned fordelingskassen først, så girkassen. 

Få en til å hjelpe den med å løfte er ett bra tips ;)

 

Jeg trodde også min lakk i simmeringen bakkant veiv, det viste seg å være lokket til kamaksling på baksiden.. 

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, YMK skrev:

Det går da greit å ta ned kassene på gårdsplassen hjemme. Ta ned fordelingskassen først, så girkassen. 

Få en til å hjelpe den med å løfte er ett bra tips ;)

 

Jeg trodde også min lakk i simmeringen bakkant veiv, det viste seg å være lokket til kamaksling på baksiden.. 

Da skal jeg sjekke opp det før jeg går drastisk til verks

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, YMK skrev:

Det går da greit å ta ned kassene på gårdsplassen hjemme. Ta ned fordelingskassen først, så girkassen. 

Få en til å hjelpe den med å løfte er ett bra tips ;)

 

Jeg trodde også min lakk i simmeringen bakkant veiv, det viste seg å være lokket til kamaksling på baksiden.. 

 

Jeg har bare tatt ned hele pakken med fordelingskassen montert. Det er tungt. Sikkert bedre å gjøre det i to runder, men jeg er en sta jævel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...