Jump to content
LRforum
austbø109

200tdi vil ikkje over 2800rpm

Recommended Posts

200tdin som står i exmilen min vil ikkje over 2800rpm. Verken under belastning eller når eg ruser den. Har full vandring på pumpa. Å har bytta Dieselfilter å fødepumpe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spent på om du får noen svar på dette, da jeg har samme problemet på D1 200tdi. 

I vinter så var den slik når den var kald og så "plutselig" var det som om noe løsnet og den gikk som den skulle, når den ble varmere. Men...nå er det bare sperring når den kommer et stykke opp i turtall. Vet ikke akkurat hva min stopper på. Har ikke turteller. 

Jeg har ikke byttet filter ennå. Min har et filter som ligger ved tanken under bilen. Kan det være at dette er tett har jeg tenkt...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filteret over bakaksel er vannutskiller. Det tar du av og rengjør. Bytt filter.

 

 

Austbø:

Siden du har eksmill serie 3 har du to tanker med velgerventil på setekassen. Den er kjent for å trekke luft om bilen har stått en stund. 

Har du en gammel båttank kan du fylle diesel på den og føre slangen til matepumpe eller dieselfilter for å eliminere velgerventilen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 timer siden, lafterolf skrev:

 

 

 

Austbø:

Siden du har eksmill serie 3 har du to tanker med velgerventil på setekassen. Den er kjent for å trekke luft om bilen har stått en stund. 

 

Da vil den vel lekke og? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke nødvendigvis. Luft er lettere å trekke enn diesel renner om det er små hull/tørr pakning. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei.. låner tråden litt.. på undersiden av dieselpumpen  på en 200 TDI R det et deksel som er festet med to skruer.. går det bra og ta det av oo bytte pakningen eller detter hele pumpen fra hverandre??? Haster litt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet ikke County :(

 

...men jeg er fortsatt mottakelig for tips til hva som er årsak til at 200n sperrer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Var borti en 300Tdi som kuttet på ca 2300omdr. Da kuttet den helt, måtte slippe gassen også gi på igjen for å få fart igjen. Da ble magnetventilen byttet og turtallet tilbake :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoppfunksjonen på pumpa, med en ledning tilkoblet på innsprøytningspumpa B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutter siden, jermundpr skrev:

Stoppfunksjonen på pumpa, med en ledning tilkoblet på innsprøytningspumpa B)

 

Den funker jo, iom at bilen stopper. Men kan den tettes slik at den ikke åpner fullt, og ergo slipper gjennom nok diesel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min går som så det griner selv om dieselen renner av pumpen.. tok av platen fra en annen motor og der var det en grønn o-ring bak platen som trykker inn et stempel.. Da skrur jeg av i morgen og prøver.. den ene skruen som holder på plass platen er selvfølgelig knekt inni pumpen.. får kost meg noen timer....... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den oringen får du kjøpt hos dieselexperten. Sitter vel en på hver side av stempelet. Den er jo lik på alle bosch rotasjonspumper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...