Gå til innhold

200tdi vil ikkje over 2800rpm


austbø109

Anbefalte innlegg

Spent på om du får noen svar på dette, da jeg har samme problemet på D1 200tdi. 

I vinter så var den slik når den var kald og så "plutselig" var det som om noe løsnet og den gikk som den skulle, når den ble varmere. Men...nå er det bare sperring når den kommer et stykke opp i turtall. Vet ikke akkurat hva min stopper på. Har ikke turteller. 

Jeg har ikke byttet filter ennå. Min har et filter som ligger ved tanken under bilen. Kan det være at dette er tett har jeg tenkt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filteret over bakaksel er vannutskiller. Det tar du av og rengjør. Bytt filter.

 

 

Austbø:

Siden du har eksmill serie 3 har du to tanker med velgerventil på setekassen. Den er kjent for å trekke luft om bilen har stått en stund. 

Har du en gammel båttank kan du fylle diesel på den og føre slangen til matepumpe eller dieselfilter for å eliminere velgerventilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lafterolf skrev:

 

 

 

Austbø:

Siden du har eksmill serie 3 har du to tanker med velgerventil på setekassen. Den er kjent for å trekke luft om bilen har stått en stund. 

 

Da vil den vel lekke og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei.. låner tråden litt.. på undersiden av dieselpumpen  på en 200 TDI R det et deksel som er festet med to skruer.. går det bra og ta det av oo bytte pakningen eller detter hele pumpen fra hverandre??? Haster litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, jermundpr skrev:

Stoppfunksjonen på pumpa, med en ledning tilkoblet på innsprøytningspumpa B)

 

Den funker jo, iom at bilen stopper. Men kan den tettes slik at den ikke åpner fullt, og ergo slipper gjennom nok diesel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min går som så det griner selv om dieselen renner av pumpen.. tok av platen fra en annen motor og der var det en grønn o-ring bak platen som trykker inn et stempel.. Da skrur jeg av i morgen og prøver.. den ene skruen som holder på plass platen er selvfølgelig knekt inni pumpen.. får kost meg noen timer....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...