austbø109 Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 200tdin som står i exmilen min vil ikkje over 2800rpm. Verken under belastning eller når eg ruser den. Har full vandring på pumpa. Å har bytta Dieselfilter å fødepumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Spent på om du får noen svar på dette, da jeg har samme problemet på D1 200tdi. I vinter så var den slik når den var kald og så "plutselig" var det som om noe løsnet og den gikk som den skulle, når den ble varmere. Men...nå er det bare sperring når den kommer et stykke opp i turtall. Vet ikke akkurat hva min stopper på. Har ikke turteller. Jeg har ikke byttet filter ennå. Min har et filter som ligger ved tanken under bilen. Kan det være at dette er tett har jeg tenkt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Filteret over bakaksel er vannutskiller. Det tar du av og rengjør. Bytt filter. Austbø: Siden du har eksmill serie 3 har du to tanker med velgerventil på setekassen. Den er kjent for å trekke luft om bilen har stått en stund. Har du en gammel båttank kan du fylle diesel på den og føre slangen til matepumpe eller dieselfilter for å eliminere velgerventilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 6 timer siden, lafterolf skrev: Austbø: Siden du har eksmill serie 3 har du to tanker med velgerventil på setekassen. Den er kjent for å trekke luft om bilen har stått en stund. Da vil den vel lekke og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Ikke nødvendigvis. Luft er lettere å trekke enn diesel renner om det er små hull/tørr pakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 22. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2019 Har bare en tank å den velge ventilen er borte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 Hei.. låner tråden litt.. på undersiden av dieselpumpen på en 200 TDI R det et deksel som er festet med to skruer.. går det bra og ta det av oo bytte pakningen eller detter hele pumpen fra hverandre??? Haster litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 Vet ikke County ...men jeg er fortsatt mottakelig for tips til hva som er årsak til at 200n sperrer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 Kutter motoren helt på ett turtall eller bare går det å stanger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 Den stanger er vel rette begrepet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 Var borti en 300Tdi som kuttet på ca 2300omdr. Da kuttet den helt, måtte slippe gassen også gi på igjen for å få fart igjen. Da ble magnetventilen byttet og turtallet tilbake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 Ehh, hva..hvor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 Stoppfunksjonen på pumpa, med en ledning tilkoblet på innsprøytningspumpa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 30 minutter siden, jermundpr skrev: Stoppfunksjonen på pumpa, med en ledning tilkoblet på innsprøytningspumpa Den funker jo, iom at bilen stopper. Men kan den tettes slik at den ikke åpner fullt, og ergo slipper gjennom nok diesel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 Min går som så det griner selv om dieselen renner av pumpen.. tok av platen fra en annen motor og der var det en grønn o-ring bak platen som trykker inn et stempel.. Da skrur jeg av i morgen og prøver.. den ene skruen som holder på plass platen er selvfølgelig knekt inni pumpen.. får kost meg noen timer....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Den oringen får du kjøpt hos dieselexperten. Sitter vel en på hver side av stempelet. Den er jo lik på alle bosch rotasjonspumper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.