Gå til innhold

Caliper Defender


Anbefalte innlegg

Hei, her må jeg krype til korset (igjen) og be om råd.

Skal bytte calipere foran på min Defender 2002 (stempel rustet fast dessverre).

rammenummer salldhm582a635127 - (hvordan leser/ finner man vin-number ut i fra dette?? litt flaut å spørre..)

Ventilerte disker, men er dette en caliper som vil passe - og er det et merke/ modell som anbefales? EWS sommerstengt, men han leverer vel også Bearmach-produkter?)

Mvh Øyvind 

 

 

 

Skjermbilde 2019-07-21 kl. 15.12.30.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, trondshj skrev:

Ehm... Det der er VIN-nummeret ditt - er det ikke? Men jeg har også stusset litt over den måten der å lese ting på...

 

https://www.vindecoderz.com/EN/check-lookup/SALLDHM582A635127

 

 

 googlet litt nå. 

slik jeg forstår det betyr

salldhm582 = sier noe om produsent/ motor/ gir osv

men det som tydeligvis er interessant (ved bestilling av deler) er de siste tallene/ bokstavene: 

2 = 2002

A = Sollihul

635127 = spesifikk modell

 

L = 1994, delen passer fra dette årstallet, så denne delen skulle passe en 2002 modell ....

 

har lest på forumet om enkelte deler som man bør styre unna, men her stopper min kunnskap... Noen som har kjøpt inn calipere, eller vet hva som anbefales?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de jeg har kjøpt har vært med stempler, ringer og støvmansjetter i alle fall.

 

Om man må kjøpe det tilbehøret selv, så kan man jo like godt bare kjøpe tilbehøret og overhale de gamle... :) Selve caliperen er jo bare en støpejernsklump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Discovoy skrev:

...ett spørsmål til. Alle calipere er avbildet er med stempler, dise følger med ikke sant? 

(Klosser og pinner skjønner jeg at man må bestille ekstra:)

 

Jeg kjøpte av EWS før i år til min 2003 og måtte spørre om det ikke fulgte med stempler etc - det gjorde det.

 

Han snakket om at jeg kunne velge mellom to typer - «Kina-vare» som noen verksteder ikke ville bruke fordi de var litt mer jobb å få jevn brems. Eller noe slikt. Mener han insinuerte at de var helt ok, og i hvert fall bak.

Jeg valgte ett hakk opp (fra Bearmach), har ikke detaljene her, men mener de kostet noe mer enn de du linket til.

Av utseende tror jeg det var disse: https://bearmach.com/front-right-brake-caliper-stc1266

 

Gav de forresten et lite strøk med Hammerrite i riktig farge (ikke rød...) før montering - ble riktig snasent synes jeg!

 

Jeg ville sendt de en mail med ditt vin nr og hva du trenger så får du helt sikkert raskt og riktig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

det står dessverre veldig lite om produktene på alle disse sidene, hadde vært interessant å vite mer om prod.land/ materialer/ monteringsanvisninger/ osv, tidvis også vanskelig å vite om det er snakk om originale deler. Pris er vel beste indikator... Den du linket til til 1300,- så ialle fall veldig bra ut, og prismessig mer hva jeg forventet at en caliper ville koste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...