Gå til innhold

Skrallenøkler


JokerS30

Anbefalte innlegg

jeg har mye verktøy fra Biltema, men akkurat skrallenøklene deres har jeg aldri hatt veldig sans for.  De er så store å klumpete, at man veldig sjelden kommer til muttra man skal skru på. 
Og da blir vitsen litt borte føler jeg....


Dermed har jeg faktisk ikke så mye skrallenøkler i det hele tatt. Etpar 10mm, en 13 samt 17 og 19 er vel utvalget så langt...

I forbindelse med arbeid på framakslingen på 110`en, har dette igjen blitt aktuelt, i form av en 14mm. Har dog sett på nettet at andre leverandører ( ikke overraskende ) lager skrallenøkler som er VELDIG mye mer smidige enn Biltema.

Wera Joker, Bacho og en rekke andre ser iaf fine ut i brosjyra og på jutub filmene

Er det noen som vil anbefale en spesiell type som de er veldig godt fornøyd med ? En forutsetning er at jeg kan kjøpe løst, for det er få dimensjoner jeg føler jeg har noe særlig behov for, 12,14 og 17mm er vel det jeg trenger sånn umiddelbart... og veldig greit supplere underveis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi snakker om samme ting: 

Har disse fra Bacho og er godt fornøyd med dem

https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/verktoynokler/sperrekombinasjonsnokler/skrallesett-132011/

 

Når det er plass til å bruke disse så er de effektive.  Aldri opplevd "glipptak". 4 størrelser/nøkkel.

 

Såvidt jeg (ikke) husker har Jula tilbud på ulike Bacho innimellom.

 

EDIT: Så nå at du vil kjøpe i løs vekt, så da får du kaste etuiet ....

Endret av btpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fine ut, men 10, 13, 14 og 19 mangler, og da er litt av vitsen med å handle i sett borte.


Det er jo av de mest brukte størrelsene. 
Men bra tips på sett, de fins kanskje i større sett også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det siste settet her og mener bestemt at det inneholder de størrelsene du mener mangler. Den minste går fra 8 til 11mm osv, fire størrelser pr nøkkel.

 

Men de har sine begrensinger fordi de blir litt høye, og bruker du den største skrallen, feks 19mm vil du ha 17 eller 18mm i samme enden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema hadde en gang helt rette skrallenøkler uten bryter for å snu retning. De har fremdeles sånne, men bare korte lengder. De er blant mine favoritter. 

 

Ulempen var at man kunne skru fast nøkkelen siden man ikke kunne snu retning. Det går fremdeles en bil med en skrue på manifolden ute med skrallenøkkel nr 15 fasthengene på.:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, btpe skrev:

Hvis vi snakker om samme ting: 

Har disse fra Bacho og er godt fornøyd med dem

https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/verktoynokler/sperrekombinasjonsnokler/skrallesett-132011/

 

 

Han som satte sammen det settet må jo ha vært økonom og helt uten praktisk erfaring med verktøy... 

 

Dagens Bacho produseres i Argentina, kvaliteten er ikke i nærheten av hva det var i gamle dager. Biltema med 10års garanti er minst like bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett dem single, eller i Norge, men Bergen skraller har fått gjennomgå her, og har ennå ikke gitt tapt...

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=BERGEN+Double+Ratchet&_sacat=0&_sop=15

 

Kan velge leddet sett (AT623) eller rett sett (AT501). Du kan jo se på dem iallfall.

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...