Gå til innhold

Nattsafari 2019


telindnor

Anbefalte innlegg

Nattsafarien i regi av avdeling Numedal går av stabelen 24-25 august. I år går igjen turen til Tinn. Oppmøte og overnatting blir på Sandan seter, hvor det har vært oppmøte tidligere år. Treffet både i 2013 og 2014 var i samme området. Første året var vi over 70 biler tror jeg. Greier vi å sette rekord i år?! Det hadde i alle fall vært utrolig gøy. 

 

Veien bort til setra og campen

20190717_204806.jpg

 

Greier vi fylle hele plassen med LR ekvipasjer. Alle er velkommen i alle fall.

20190717_204855.jpg

 

Regner med at styret i klubben kommer med utfyllende info etterhvert, jeg formidler fordi vi holder til på Sandan og i så måte er en slags "vert" på stedet. 

I dag har jeg vært litt rundt omkring for å planlegge tur og opplevelser. Skal ikke røpe alt...men området byr på mye fint. 

Må avklare litt ift hva vi får lov til kjøre med grunneierlag, men får vi til det jeg har kjørt i dag, så blir det utrolig spektakulært med utsikt til Rjukan, Gaustatoppen og Tinnsjøen..

Så fint er det at Yotota laget reklamefilm for en eller annen utgave av elendigheten på samme veiene:

 

Uansett skal vi lage en fin-fin kjøretur for alle typer av ekvipasjer. Også dem som har lakk man kan speile seg i :)

Turen går jo av stabelen på kvelden, og i så måte går man jo noe glipp av de flotte omgivelsene, men..alle veiene ligger der også dagen etter, i dagslys, for dem som har lyst til å ta turen om igjen da.

 

20190717_192123.jpg

 

20190717_194250.jpg

 

Her må vi nok dessverre snu....

20190717_192926.jpg

 

20190717_194715.jpg

 

20190717_193509.jpg

 

På setervollen er gresset slått og det er campingplass for mange titalls ekvipasjer. Alle kan få sin egen badekulp i elva som renner rett ved. Her er det også badeland for alle behov. Så lenge det ikke er mer vann i elva enn det er nå, er det trygt å ferdes og bade nesten hvor som helst. Var en tur og badet nå etter en MC tur, og for de barske er det ganske akseptabel temp i elva for tiden. Det er hoppe/stupeplass for de aller kuleste, og det er fine fiskekulper for dem som ønsker det. Alt innen gangavstand fra campen. 

 

20190717_204400.jpg

 

20190717_204441.jpg

 

Veien bort til fiskekulpen/en av badeplassen med hoppefjellet..

20190717_204013.jpg

 

20190717_203731.jpg

 

20190717_204324.jpg

 

Av annet "opplegg" så blir det fellesgrilling antar jeg. Her kommer styret i klubben på banen..

 

Hva gjelder sanitær forhold så er det rikelig med vann til morgenstellet i elva, men vi har èn utedo som eneste for "bommelomming". Hva gjelder det andre så får man finne seg et egnet sted å gjødsle litt i naturen der hvor det er behov...

 

Tur eller retur med bilen på turen til treffet over Gaustatoppen bør planlegges inn. Har man tid er gåturen opp til toppen en høydare. Et av Norges flotteste og videste utsiktspunkt. 

Eller man kan planlegge inn en tur i Tungtvannsabotørenes fotspor fra Rjukan Fjellstue til Vemork. Da med Tor Nicolaisen som driver Fjellstua som guide. DET kommer du ikke til å glemme!!! Nå er vel også tungtvannskjelleren åpen. Det er nok også litt ekstra spooky tenker jeg..

 

Vil noen komme dagen i forvegen er det helt OK, men vi kommer nok først utpå lørdagen. Doen er åpen, og det er vann i elva..

Det er bare å slå seg til på vollen.

Kart og skilt kommer..

 

NB, det egner seg ikke for campingvogn bort og på plassen. 

Det er enkelte bløte parti på enga/campingen. Styr klar av disse. 

Kjør pent...

 

Kom på Nattsafari da vel....ehhh kommer du/dere? 

 

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Brage skrev:

 

Det ser da overkommelig ut, en liten utfordring gjør jo turen ennå gøyere;).

 

Mvh Brage

Joda...altså.. 

 

8 timer siden, qcnr skrev:

Enig :-)

 

Det er en bom også på andre siden av rørene. Da er det et annet grunneierlag som også må forespørres. Pratet med dem, og jeg opplevde at det var fint for dem å slippe å argumenter for hvorfor vi ikke kunne kjøre ned på deres side av veien...

 

Uansett er det den fineste strekningen vi har lagt bak oss når vi kommer til rørene. Da blir det bare like fint å få utsikten andre veien på returen :)

 

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering: Alle vei/kjøre-tillatelser er innhentet og OK :)

Da har vi i alle fall mye vi KAN boltre oss i. Så får noen "voksne" finne ut hvilke-n alternative-r vi skal gå for. Dette må styre og arrangør ta ansvar for. 

Jeg var også en av dem som var med begge de to foregående turene. Store kolonner krever komlekse operasjoner, spesielt når den skal snues. Dette unngår vi heller ikke i år dessverre. En av grunnene er at elva har tatt veien på det ene strekket. 

 

Men jeg tror dette kan bli veldig bra.......det gledes :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Program for Nattsafari 2019

 

Først og fremst et stor takk til Terje som har lagt forholdene til rette for dette treffet. 

 

Oppmøte fra kl 1500 , https://goo.gl/maps/FcWHCdDQfJ9eDMyv6 link til Google ( håper det er rette plassen ) vi skilter så godt vi kan . 

 

Fellesgrill kl 1700 , ta med mat selv. 

 

Tidligste tidspunkt for safarien er kl 1900 . 

 

Det er ingen påmelding, bare å møte opp. Treffet er gratis for medlemer i NLRK. Klistremerke og plakett blir utlevert så langt lagret rekker. 

 

Det skal være stor plass til overnatting, vi ender tilbake på samme plass som vi starter ute på natta . 

 

Vel møt 

hilsen Avd Nummedal 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til treffet. Håper mange finner veien opp til Telemarks tak. 

 

Til info!

Det finnes flott campingplass et kvarters kjøring fra camp området, dersom noen vil ha med vogn, eller ligge innendørs. Sandviken Camping i Austbygde. Ligger helt i vannkanten av Tinnsjøen. 

 

De blå kryssene på kartet indikerer campingen og avkjøring treffstedet..

Screenshot_20190802-165942_Guru Maps Pro.jpg

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet opp litt ekstra lys så man ser litt bedre "ut i natten". Ville dyr og skumle vesen kan herved oppdages på alle kanter med søkelyset oppe på hjørnet. 

CB radioen er også klar.

Gleder meg til tur...Bare 14 dager igjen nå :)

 

20190814_211016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...