Gå til innhold

Oljete rundt et eller anna under bilen..


EAØ

Anbefalte innlegg

Kikket fort under bilen og så belgen her var fuktig, høyre side foran. Venstre side var også litt fuktig men ikke så mye..

 

Må ærlig innrømme at jeg vet ikke hva det er engang men burde dette sjekkes opp?

LR Disco 4

IMG_20190717_222141.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er tannstangen (styringen), det skal egentlig være tørt. Jeg har ingen erfaring med D4, men sjekk nivået på servooljen (væsken til servostyringen), hvis det ikke mangler mye er det sikkert ikke krise å kjøre med bilen.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt ikke noe greie på D4, vet ikke om det er greit at de "svetter" litt. Jeg kjører D2, med en helt annen type styring, og der er selve styreenheten på min bil lett fuktig hele tiden, uten at det er synlig på nivået i oljetanken. dette har jeg kjørt med i tre år. Men, det skal jo egentlig være tørt.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Ja sjekket beholder og den ligger på streken, ingen tegn på at den bruker noe olje,regner vel også med at dashbordet hyler dersom det går under et visst nivå. Har jo heller ikke sett noe drypp under bilen. La meg bare under for å se på noe anna og bet meg merke i at det var litt fuktig der.

 

Noen med D4 må gjerne skrike ut ossen deres ser ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knusktørt hos meg (236.000 km).

 

Gi området en skikkelig rens med avfetting, slik at det blir tørt og fint igjen, også kan du se om det kommer tilbake, eventuelt hvor mye det eventuelt svetter om det kommer tilbake. Det kan jo være at det er oljesøl fra noe annet. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får bare følge godt med.

Aldri merket noe med styringen,

Eller, husker 1 singel gang for noen måneder siden jeg syns den "fjusket" på rattet 1 gang på kald bil. Men det var så lite at..

 

Ossen Servoolje skal bilen ha? Burde vel kanskje ha med meg en flaske i bilen sånn i tilfelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen på bukk istad og en mekaniker kompis kikka, mente bilen var tørr og fin. Han mente på fukten var fluid film som ble tatt i oktober ifjor. Rant flere steder fra ramma også så da var det tilsynelatende ikke no galt likevel :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...