Gå til innhold

D3 bremsepedalen siger


MS86

Anbefalte innlegg

Hei

har byttet alt av bremser inkl. calipere rundt om og luftet systemet med iidtool. Når jeg trykker litt hardt på pedalen siver den langsom inn til bunn. Pumper jeg 1-2 ganger blir den hardere, med siger fortsatt. Husker ikke om det var sånn før jeg byttet bremser. Noen som vet hva det kan være? Må jeg bytte master? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først at bremsevæskenivået er stabilt. Om det holder seg der det skal, så lekker det i alle fall ikke ut mye væske. Sjekk så at det ikke kommer noe væske ut der bremseslangen er festet på kalipper. Regner med at du byttet kobberpakninger der når du byttet kalipper? (Om ikke, så bør du gjøre det snarest). Se også etter lekasje fra bremserør, særlig der rørene går over ramme. Der ruster de gjerne ganske godt. 

 

Ellers er det å lufte på nytt, og kanskje gjøre det på "gamlemåten" og se om det gjør situasjonen bedre. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet stempler på en motorsykkel nylig og slet med det samme. Hadde luftet etter alle kunstens regler trodde jeg men da hadde luft lagt seg bak stemplene. Åpnet lufteskruen og presset stemplene inn igjen, låste dem der og så luftet jeg på nytt. Kom seg fort da :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...