Gå til innhold

Diesellekkasje Skoda Octavia


Superpappio

Anbefalte innlegg

Service på bilen like før ferien. Byttet dieselfilter med pakning. Ikke tett!

Satte på igjen gammel pakning etter anbefaling. Tett...til nå.

Er på ferie, og det lekker litt fra filterhuset. Ikke gunstig pga. reimer og slikt under der.

Noen tips til hvordan dette kan fikses? Smøre o ring med noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering. Innom Møller i morgentimene. De kjente selvsagt (motvillig) til problemet. Kjøpte ny o ring. Den er priset som gull, og kvaltetstestet som marshmellows. Ble anbefalt å montere dette med andakt på radioen, og kamferdrops i munnen. Smurte godt med silkonfett og monterte ny o ring forsiktig. Tett! Enn så lenge. Lærdom: Kjøp filter hvor som helst, men original o ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Superpappio skrev:

Oppdatering. Innom Møller i morgentimene. De kjente selvsagt (motvillig) til problemet. Kjøpte ny o ring. Den er priset som gull, og kvaltetstestet som marshmellows. Ble anbefalt å montere dette med andakt på radioen, og kamferdrops i munnen. Smurte godt med silkonfett og monterte ny o ring forsiktig. Tett! Enn så lenge. Lærdom: Kjøp filter hvor som helst, men original o ring.

:D:D:D

 

Godt at det ser ut til å ha løst seg. Får håpe dere får en problemfri sommer videre.

 

Siden jeg ikke hører på andakter og ikke liker kamferdrops, så skjønner jeg at det å bytte dieselfilter på Octavia ikke er jobben for meg... :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, trondshj skrev:

Siden jeg ikke hører på andakter og ikke liker kamferdrops, så skjønner jeg at det å bytte dieselfilter på Octavia ikke er jobben for meg... 

 

En trepåle gjennom panseret, eller kristenmannsblod strategisk plassert i en passende beholder fungerer også.

Det brukte jeg i perioder på P38`n....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...