Gå til innhold

Åttær’n 1984 110 HT


TST

Anbefalte innlegg

Var en tur på Rudskogen 19 desember, turen resulterte i bulket panel på venstre side. Fant derfor ut at det er på tide å gjøre noen utbedringer. Bla annet så må forbrønner rustsveises, ramma trenger litt ny rustbeskyttelse osv. 

Slik så den ut før demontering 

1437B02C-6F7A-4DA7-B722-15C9B4E0BE70.jpeg

200AFFF0-227F-466C-AB73-9A170306CC46.jpeg

ACC2270A-E0CC-4C8D-97C8-1E0ABFE2A46C.jpegDemontert, etter en runde med malingsfjerner og 200 bar m varmtvann så forsvant mye lakk

Endret av TST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, derfor du ikke var på Rudskogen i går.

 

Ikke gjør den for fin nå, du vet de berømte "hornene" som vokser ut når du er i kjørefeltet.

 

Nå vet æ at bilen min kommer opp der æ filmet dere kjøre ned for en stund siden, Andreas misforsto løypeanvisningene i går da æ jobba i depot og han og svigerfaren brukte bilen min. Tror, utfra kommentarene etterpå, at din på 35 tommere kommer bedre opp enn min på 33". Har sett film fra da du kjørte opp.

 

Godt nytt år.

 

H A :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elvehundre skrev:

OK, derfor du ikke var på Rudskogen i går.

 

Ikke gjør den for fin nå, du vet de berømte "hornene" som vokser ut når du er i kjørefeltet.

 

Nå vet æ at bilen min kommer opp der æ filmet dere kjøre ned for en stund siden, Andreas misforsto løypeanvisningene i går da æ jobba i depot og han og svigerfaren brukte bilen min. Tror, utfra kommentarene etterpå, at din på 35 tommere kommer bedre opp enn min på 33". Har sett film fra da du kjørte opp.

 

Godt nytt år.

 

H A :)

Stemmer det, kommer snart tilbake:D

 

Hehe, blir ikke noe råflott lakk nei, går nok for en raptor lakk som tåler litt og er lett å flikke på når «hornene» overstyrer fornuften:lol:

 

Så morro at de kom frem der, ganske dype spor der.... Marco kjørte seg fast der med 33 tommere, men så kjører jo han Jeep da:lol:

 

Takk det samme

Ivar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har ikke helt bestemt meg enda. Er noen diskusjoner om temaet rundt bordet her
Ral 6003 oliven grønn er pr nå det heteste. Noen forslag Ronny? Sandfargen var jo din ide:)

Blir en raptor lakk som tåler litt, det er jo en bruksbil og Elvehundre er redd for at den nå skal bli for fin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det å tilbakestille til originalt om du bruker raptor? 

For skal man se på verdien på en 84 modell med noe så sjeldent som orginal v8, så er raptor det som senker prisen mest av alt du måtte velge.

 

Jeg ville ikke vært i tvil. Når arbeidet likevel skal gjøres ville jeg lakkert i orginal farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lafterolf skrev:

Hvordan blir det å tilbakestille til originalt om du bruker raptor? 

For skal man se på verdien på en 84 modell med noe så sjeldent som orginal v8, så er raptor det som senker prisen mest av alt du måtte velge.

 

Jeg ville ikke vært i tvil. Når arbeidet likevel skal gjøres ville jeg lakkert i orginal farge.

Takk for godt og konstruktivt innspill:). Du har noen gode poeng her. Raptor lakken går an å fjerne på ulike måter, men er helt klart mye mer arbeidskrevende enn å bare slipe litt for så å lakke over. 
Heritage Green har vært oppe til vurdering og er en farge som passer kalesjen godt. Åttær’n blir kun brukt om sommeren(unntatt noen turer i offroadløypa på Rudskogen), så vi ønsker å kjøre med kalesje fremfor HT. 
Hører gjerne noen innspill om Heritage Green:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lyse grønnfargen er fin den, men er alt for mye brukt. 84-modellen hadde en grønnfarge som var lik, men mye penere, og langt mer sjelden. Skal du bryte med originalfarge, som er uangripelig fin, så hvorfor ikke bruke en farge som var på kartet når bilen var ny? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, lafterolf skrev:

Den lyse grønnfargen er fin den, men er alt for mye brukt. 84-modellen hadde en grønnfarge som var lik, men mye penere, og langt mer sjelden. Skal du bryte med originalfarge, som er uangripelig fin, så hvorfor ikke bruke en farge som var på kartet når bilen var ny? 

 

 

Er det en av disse du mener?

1E51804B-B55A-43CD-9B61-C48940A74914.png

84E46455-7CD2-472D-AE1B-C995C46B98AB.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ferdig pusset, noen har sparklet forskjermene endel tidligere.... nå er nye fotbrønner på plass og rammen får en «makeover» med litt nytt stål og rustbeskyttelse.

Har ikke kommet i mål med fargevalg enda

06323124-7E2D-4959-90B6-C375A56F642F.jpeg

A0855BEE-B9B9-4554-BDD9-40ECF61C38BE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I dag har Åtter’n vært innom «lakkboksen» å fått ny farge, Land Rover Keswick Green falt valget på tilslutt.
Nå gjenstår lakkering av dører, vindusramme og ny bakluke som er på vei fra øya. 


 

FB7746DF-9D80-4732-9238-9F84A7802DD3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå nærmer det seg bil igjen, selv om noe småtteri gjenstår:

 

Montering av gulv/ gearkassetunnel og nytt gulv i lasterom samt frontrute. Montering av frontrute regner jeg med å sette bort til proffe. 
Ser for meg at den fort kan sprekke under montering.

Er noen som har prøvd dette selv???

 

Noen nye deler har det blitt:

Ny grill, nye lykter(glødelamper), nye galvaniserte gulvbjelker i lasterom, nye dørlister, ny bakluke, nye vindusvisker armer, nye dør/frontrutehengsler +++

Håper å ha den klar til Rudskogen om 2 uker:D


Nye dører skal handles etterhvert, de er ganske «råtne» i bunnen, samt nye setetrekk står også på lista.

571DEA89-88E6-4DC3-97AC-5C748EFC28BC.jpeg

Endret av TST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:)

 

Kjøpte lastebillakk på norbond. 
La på et lag m fillerprimer før lakk. Gjorde jobben selv i en hall på jobben, med en biltemasprøyte. Ble en helt grei bruksfinish, med et par støvkorn o.l. så da kan den brukes i skogen med god samvittighet:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2021 den 16.35, TST skrev:

Nå nærmer det seg bil igjen, selv om noe småtteri gjenstår:

 

Montering av gulv/ gearkassetunnel og nytt gulv i lasterom samt frontrute. Montering av frontrute regner jeg med å sette bort til proffe. 
Ser for meg at den fort kan sprekke under montering.

Er noen som har prøvd dette selv???

 

Noen nye deler har det blitt:

Ny grill, nye lykter(glødelamper), nye galvaniserte gulvbjelker i lasterom, nye dørlister, ny bakluke, nye vindusvisker armer, nye dør/frontrutehengsler +++

Håper å ha den klar til Rudskogen om 2 uker:D


Nye dører skal handles etterhvert, de er ganske «råtne» i bunnen, samt nye setetrekk står også på lista.

571DEA89-88E6-4DC3-97AC-5C748EFC28BC.jpeg


Ble flott.

 

Og dessverre er det ikke kjøring på Rudskogen grunnet reglene i Viken fram til 11.04.21..

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger:D

 

Med god hjelp så fikk vi inn frontruta med litt banning, uten at den sprakk. 
 

Nye gulvbjelker og plate er på plass i lasterommet. Litt grønnfarge gjenstår bare.

8F373658-871B-4AE6-8BC2-29F4ECEE1FB8.jpeg

23DB47E0-8BE4-41BB-9472-5507966326CF.jpeg

5D20F303-7029-49EE-8679-90A516666181.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...