Gå til innhold

Åttær’n 1984 110 HT


TST

Anbefalte innlegg

Åttær’n ble Østfolding i 2016, derav navnet:D

Ble endelig inspirert av Joker S30 til å lage en prosjekt tråd.

Den var matt svart når jeg kjøpte den og har fått en midlertidig sandfarge i påvente av tid til å plukke den ned å lakkere den i en mer «riktig» farge. 

Har til nå ikke gjort så mye med den annet enn å ta av hardtoppen til fordel for kalesje.

Har hatt den på to EU kontroller og byttet noen bremsedeler.

9E8A71A6-D08E-490C-9750-30FF833CC0B7.jpeg

D95DA5EF-9138-44A9-8660-BC9EB3D38BCB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger:D

 

Begynner å revurdere farge bytte allerede, får komme tilbake å rådføre meg litt før jeg begynner på den jobben....

 

Men nå har jeg endelig fått montert reservehjulet på panseret etter inspirasjon fra Svein Ivar’s vakre 110 (som han ikke bør selge:lol:

Deilig å kunne ta av dørtopper å cruise litt i sommervarmen med den herlige lyden av en Rover V8:D:D:D

Fikk også byttet øvre kingbolt og lager, som var litt slarkete...

 

Ivar 

F035E033-44BE-41E1-A8C0-35C35A8ED32F.jpeg

382B4875-DFD9-4444-A511-6AC85EF04525.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Før du går igang med lakkering, prøv malingsfjerner. Bilen har en nydelig blåfarge i bunnen, og priser på biler som er orginale skyter i været. Synd med skjermutbyggerne, de lager noen stygge hull i skjermene.

Du har helt klart et par gode poeng her Lafterolf.

Blir uansett en originalfarge ved et evt fargebytte og litt mindre hjul, ser for meg 255/85-16. Synes det er en fin dimensjon på Defender/110.

Skal nok mye til at jeg velger å realisere verdien i denne bilen, 110 m V8 er noen jeg har ønsket i mange år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er «kalesjebøylene» fra safety divices ferdig montert. Knallbra kit, bare et par små justeringer med vilkelsliperen.

Solide braketter til beltefestene, solide innfestninger og pen utførelse på delene:D

Føler at dette er en vesentlig sikkerthetsoppgradering både i forhold til originalt tak og ikke minst de gamle kalesjebøylene....

86D9DEF6-B513-4FFE-AB0C-F797F1165E07.jpeg

6CA238BF-E9A7-489F-9A5B-EDA3B6815BA8.jpeg

B21C434D-81C6-48A1-A1FC-1845DAF35E36.jpeg

 

45AA4AB8-AF2C-4656-B2E2-A1FC6BFD5273.jpeg

2B18590B-FDA0-4516-9F08-5D41B2E2AE74.jpeg

Endret av TST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Ble et par timer med TLC i dag. Har hatt litt ventiltikking som kom etter siste kjøretur for et par mnd siden. Prøvde et tips fra Gaute, tappe olje, fylle på diesel og la den gå seg varm, ny olje og filter. Ventiltikkingen forsvant, håper det går en stund til før et evt kambytte. Et par nye luftfiltere ble det også. 

Vil fjerning av originalt luft filter og alt av slanger og «eksosrensesystem» kunne påvirke CO2 utslippet i negativ retning? 

Noen som har noen erfaringer med dette? 

3A66612A-2EFD-466F-9E52-C078B9D707CA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...