Gå til innhold

4Land!!!


tigergutt

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått tilbake min 2001 110 Defender TD5 fra Tomek og 4Land.

Fantastisk service og fantastisk utført jobb - helt til punkt og prikke.

Leverte bilen i Moss og hentet den i Gøteborg.

 

"Ny" motor og all "drive train clunk" er borte, borte!

 

Nå har jeg fått tilbake trua på Old Faithful!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Så gøy! Hvor mye koster denne fornøyelsen? Litt festbrems dette, men lurer litt.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at bilen din sto der da vi var nede for å hente vår Hercules (6x6 Defender -96).  Ny 2.8 motor og litt spesielt oppsett på nye gearkasser - ikke noe å si på priser eller innsats ...  men litt forsinket var nok Tomek. Litt smårusk måtte vi rydde opp i etter å ha hentet bilen - men det var nok fordi vi sto utenfor og ventet på å få bilen med oss hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50k for "ny" motor (75.000, men full service), alle godbiter fra gamlemotoren ble flyttet over (turbo, manifold, EGR-blending etc), nye stikkakslinger og medbringere rund baut, ny kupevifte, rullende landevei og 4-hjulskontroll.

 

Han hadde glemt å stramme brekket, men det klarer jeg selv :-)

 

Fikk til og med ei flaske med lokal pils i gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, iknutis skrev:

 

Er jo justerbar spissing på Defender og?

Ja, men det er det ingen grunn til å ta en 4-hjuls-kontroll for å sjekke.

Jeg tipper 4-hjulskontroll er et begrep, som sier at " hjulvinkler er sjekket / justert". Uavnhengig om det er gjort på 4 eller  bare 2 hjul.....

 

Omtrent som begrepet " service " idag, som for mange stort sett består i å sjekke at det ikke er ramlet av store deler som burde være der !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JokerS30 skrev:

Ja, men det er det ingen grunn til å ta en 4-hjuls-kontroll for å sjekke.

Sist jeg ba om forstillingskontroll, fikk jeg beskjed om at dagens moderne utstyr med laser uansett tar en 4-hjuls kontroll.
De kunne ikke begrense den bare til forstillingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, iknutis skrev:

Sist jeg ba om forstillingskontroll, fikk jeg beskjed om at dagens moderne utstyr med laser uansett tar en 4-hjuls kontroll.
De kunne ikke begrense den bare til forstillingen. :)

My point as well :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, iknutis skrev:

Sist jeg ba om forstillingskontroll, fikk jeg beskjed om at dagens moderne utstyr med laser uansett tar en 4-hjuls kontroll.
De kunne ikke begrense den bare til forstillingen. :)

 

Om tilfelle bør det foreligge utskrift.

Likevel helt bortkastet da alt som trengs er å måle mellom hjulene for å få riktig tå ut. De bruker lenger tid på å montere utstyret enn tiden det tar å justere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til og tro at det er dust og ta 4 hjulskontroll. Den avslører ganske mye om understellet på bilen. Er bilen skeiv, er det noe bøyde stag under som gjør at en av aklsingene vrir seg?,Er noe akslinger bøyde? og selvsagt spissing som er det som er lett og justere.

Man må ikke være vriompeis hele tiden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte fordi det er unødvendig. Er det helt greit at eier betaler for noe som er unødvendig?

 

Som du sier kan det avsløre at bilen er rammeskeiv, men det er da ikke derfor man tar en firehjulskontroll?

 

Jeg brukte kun spørsmålstegn fordi jeg lurte på om de virkelig gjorde en sånn kontroll. Om det gjør meg til vriompeis! er terskelen blitt lav her inne.

 

 

Ordet dust har ikke jeg brukt, hvor kom det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veldig glad for at de tok seg tid til å feste utstyr og sørge for at i hvert fall framhjulene peker i samme retning og få bekreftet at ramma ikke er skeiv. Utskrift foreligger. Case closed og god helg til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...