Gå til innhold

Feilkoder/ juletre på disco 3 ( transmission fault, engine fault HDC...)


discoodd

Anbefalte innlegg

Får opp flere feilkoder på min discovery 3:

 

Engine fault

transmission fault - limited gears 

HDC fault

park brake fault

 

Prøver å lese ut feilkoder, men får ikke opp noen.

 

Skrur av tenning og starter opp igjen så virker bilen helt normalt.

Har skjedd 3-4 ganger i dag med bare minutters mellomrom, og skjedde et par ganger i helgen.

 

Noen som har tips på hva som kan være problemet?

 

Kan nevnes at når jeg kjørte henger forrige helg, så knakk noen kontakter inni selve henger kontakten.

 

Har også brukt defa i to dager for å fjerne mistanke om dårlig spenning på batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk hengerkontakten fra hverandre, og isoler alle ledningene dersom den er skadet. 

 

Sjekk dernest spenning på batteri og lading. Selv om du har ladet batteriet, så hjelper det lite om batteriet er kass, eller om ladingen er mangelfull. 

 

Hva slags verktøy bruker du til å lese ut feilkoder? Standard OBD har ofte en del mangler når det skal leses feilkoder på LR. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en mulighet for å plugge ut hele hengerkontaken? Har sett at det skal være en plugg på venstre side ved baklyset? Er dette en mulighet, eller må jeg klippe kabel å bytte selve kontakten? 

 

Bruker standard obd leser, noen anbefalinger til et bra for LR? 

Når det gjelder spenning, så sjekket jeg ved kjøring 13,4v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare erfaring med IIDTool selv, og synes det fungerer veldig bra. Gir både mulighet til å oppgradere software og programmere bilen, i tillegg til å lese ut litt mer obskure ting. Vet at andre her bruke bl.a. Faultmate, og jeg regner med at den er minst like kapabel. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13,4 er ikke det for laft alle mine ligger på 14,7 men det er jo gammle travere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan legge ved link til et diagnoseverktøy som kan brukes til mer enn bare kodelesing. 

 

Ser at å kjøre disco uten verktøy er nytteløst. 

 

Sjekket forresten sikringsboks bake, der var 2 stk 5amp sikringer gåen, byttet disse, bilen har gått 1 gang i nødmodus i dag. 

Men funket fint etterpå. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2019 den 20.56, trondshj skrev:

 

Tror du har helt rett i at 13,4 er i minste laget. Bør bikke 14 og litt til. :)

 

 

Veldig enig her. 

Sjekk spenning på tomgang målt direkte på batteri, og i samme sleng sjekket hvordan polskoene dine sitter.

Mine var løse når jeg sjekka, har hørt det hender med disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, discoodd skrev:

Noen som kan legge ved link til et diagnoseverktøy som kan brukes til mer enn bare kodelesing. 

 

Noen linker:

Først den jeg bruker iidtool BT: https://www.gap-diagnostic.com/shop/iidtool-bt/

Ellers...

https://blackbox-solutions.com/shop/category/faultmate-msv-2

https://bearmach.com/hawkeye-total-diagnostic-code-tool-ba-5068

https://www.lynx-diagnostics.com

Finnes fler, men husker ikke hva de heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme fault som deg noen dager på rad forrige uke. Første kom alltid etter 20-30min kjøring. Av og på med tenning så var alt ok til den gikk i nødmodus igjen etter 10min.

Tok ut batteriet og ladet det opp og slettet feil. Ingen pling plong siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 12.1 og 13,9-14.1 på tomgang og 1 år gammel dynamo. Mulig batteriet bør byttes. 

Du har uansett høyere målinger enn meg så da er det sikkert ikke det som er problemet.

Endret av MS86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...