Gå til innhold

Mulig låst webasto


Lyngaas

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Fikk noen raske blinkende røde lamper på fjernkontrollen til webasto når jeg skulle teste den i går.

Er det sannsynlig at den har låst seg?

Bilen er jo såvidt 2,5 år gammel så en fysisk feil på varmeren burde vel være umulig?

 

Noen i Drammensområdet som har anledning til å koble seg på å eventuelt låse den opp?

Surt å skulle ringe verkstedet på dette når jeg kun har hatt bilen 1 uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Om du har en kvart tank eller mindre vil ikke webastoen starte, det kan være feil på webastoen, de liker dårlig å ikke brenne ut hele syklusen, og de klogger seg fort :)

 

Har mulighet til å lose opp med IID-Tool senere i dag :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lyngaas skrev:

 

Surt å skulle ringe verkstedet på dette når jeg kun har hatt bilen 1 uke.

 

 

Skjønner ikke hvorfor det skulle være surt?  Reklamasjonsrett og garanti er viktige og ofte avgjørende rettigheter vi som forbrukere har.  I mitt hode er det mer enn surt å ikke bruke de rettigheter man har når man har lagt ned mye penger i bilen...  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SiggenRRC skrev:

Hei!

Om du har en kvart tank eller mindre vil ikke webastoen starte, det kan være feil på webastoen, de liker dårlig å ikke brenne ut hele syklusen, og de klogger seg fort :)

 

Har mulighet til å lose opp med IID-Tool senere i dag :) 

 

 

 

Den har vært litt lav på diesel ja. Skal forsøke å bytte batteri slik som en lengre ned her sier først, eventuelt så tar jeg deg gjerne opp på tilbudet ditt :)

 

Skyt meg en pm her eller en melding på 902 56 399 så kan vi ta det videre der

 

3 timer siden, isak skrev:

 

Skjønner ikke hvorfor det skulle være surt?  Reklamasjonsrett og garanti er viktige og ofte avgjørende rettigheter vi som forbrukere har.  I mitt hode er det mer enn surt å ikke bruke de rettigheter man har når man har lagt ned mye penger i bilen...  B)

 

Kjøpt av privatperson, så litt annerledes enn om det var fra forhandler. Om vi snakker garantisak så skal jeg selvfølgelig til gjeldende forhandler.

 

3 timer siden, Runrun skrev:

Prøvd med nytt batteri i fjernkontrollen?

Mener å huske at røde blinkende lys er varsel om lite strøm på denne. Det var i alle fall alt som trengtes da min ikke ville starte.

:)

 

Prøver dette først, hadde jo vært en grei løsning

 

Uansett tusen takk alle 3 for raske svar, tyder på et bra miljø dette. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var rett og slett batteriet som var gåent. Dog et sært lite batteri dette. Resulterte i at 1 stk caddy firmabil må klare seg uten webasto fjernkontroll til jeg får kjøpt et på clas ohlson.

 

Takk så mye for hjelpen, fint å vite at det er folk som kan bistå i enkelte situasjoner :)

 

I tilfelle noen ramler innom denne tråden med samme feil:

Flere røde blink er feilmelding for tomt batteri.

Nytt kan skaffes hos Clas Ohlson eller andre plasser hvor det selges DL1/3N batteri.

 

https://www.clasohlson.com/no/Varta-litiumbatteri-CR1-3N/Pr364119000

Endret av Lyngaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...