Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ferien står for døra, biltur til Danmark neste onsdag, og så er helv....løs

Har over noe tid mistet motorkraft og fått opp enignie fault system, kommer og går - kanskje en tendens til at sit oppstår et par min etter start på morran.

de fleste gangene kommer motorkraft tilbake uten at jeg gjør noe, andre ganger bremser jeg ned og så blir det borte og andre ganger igjen har jeg stoppet, tatt ut nøkkel og feilmld borte.

Følgende rapport fra verksted (Auitoligic Quick test report)

Engine control moduke - one fault present (her fant du ikke ut mere)

All terrain control module - invalid data recieved from engine control module/powertrain control module (U 0401)

 

I går kjørte jeg webasto i 25 min, bare for å starte den  - da kom det HDC fault, special programs off transmission fault opp.

denne modulen skal jeg ta ut og sjekke kontaktene på

Har vært innom verksted for å få sletta feilkode, det fikk de ikke til.

De siste dagene har jeg og registrert at bilen har vært litt lav på høyre hjørne foran.

Følgende er gjort med bilen den siste tiden:

EGR tatt vekk/programmert bort

"Opti fil" installert av verksted - de mener dette må til når du tar bort/programmerer bort EGR.

ny luftkompressor -  ventilblokk foran

ny styringsenhet for automatkasse

ny innmat i webasto  - styres via app på mobil

nytt batteri - + og - sitter som de skal (NB har vært litt løs + pol)

bremselys sjekket - ny bremselysbryter

ny slange til turbo - (fant sprekk)

MAP-sensor, full av dritt, prøvd å rense (har bestilt ny)

Dynamo lader som den skal

 

Så her er litt å ta tak i, skal prøve å "presse meg inn" på verksted i morra....

Er det noen der ute som ser noen sammenhenger så meld fra...

Det vil bli en stor nedtur hvis vi må krype til korset og leie bil ......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en rund klaff i innsuget som før blending regulerer hvor mye eksos som skal slippe inn i innsuget og redusere tilsvarende frisk luft fra turbo/intercooler. Du ser det raskt ved å bruke 5 min på å løsne tykk slange fra intercooler (venstre side når du kikker inn over motor) og inn på innsuget. Det var en en post for ikke lenge siden om samme her inne, søk. Plastikk klumpen som går inn på Y-grena sitter med et klips og en skrue under. Det hender man ikke får satt denne plastikk klumpen helt riktig på, slik at motor trekker falsk luft også. Verdt å sjekke i samme slengen, men hvis det er feil blandingsforhold luft-diesel burde det bli svart eksos (mer enn vanlig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..... 

IMG_20190629_183111.jpg

IMG_20190629_183333.jpg

IMG_20190629_183328.jpg

IMG_20190629_183210.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

 

Hadde samme feil som du har på en D3 2008 etter blending av EGR. Var innom Tuningservise.no og fikk «fjernet» disse kodene.  Min var ikke U men P0401 ++( les mange mtp egr) 

 

«Fjernet» og tømte også DPF hos Tuningservise etter at egr var blendet iom at dette er en 2008 og nyere. Bilen kastet mange feilkoder etter at egr var blendet og dpf fortsatt eksisterte. Etter dette har bilen gått feilfritt i 3500 km. Selve tømming av DPF tok jeg selv

 

Bare å sende PM dersom du lurer på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fullstendig autologic rapport viser nå at feilmeldingene skyldes en defekt i den elektronisk styrte motoren på bakdifferensialen, dette gir flere følgefeil; luftfjæring ute; spesialprogram off ++, ny motor er på vei fra UK, DHL Express ... så får vi fortsette å forske på hvorfor bilen mister motorkraft, det spesielle er at det «går over av seg selv» noen ganger - gutta på verkstedet tenker «softwarefeil» i forb med Blending av EGR, slik som Vidar kanskje er inne på, er da alternativet å reversere hele greia og reetablere med nye EGR... jorda ferie(tur) med bilen nærmer seg ... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...