Gå til innhold

Lastebøyler til D3/ 4 med takrails.


qcnr

Anbefalte innlegg

Er det noen som vett om disse passer på en RRS. Thule sine sider oppgir kun uten rails for RRS.

Men de har til D3/ D4 med rails, så lurer om disse passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har prøvd originale fester fra e D3. Disse passer, men bøylene var ikke lange nok. Så jeg tipper at fester fra Thule til D3 passer RRS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg ikke. Mener du at Thule sine websider angir utstyr som ikke er egnet for den bilen

man velger? Her har jeg valg D3 med rails, og da burde de passe, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg insinuerer ikke at Thule ikke har peiling, beklager om det ble oppfattet slik!

 

Ser at Thule anbefaler "Kit 3027 Fixpoint XT"  og det er dette som er festekittet som går inn på railsen ser jeg på bruksanvisningen til "kittet". Jeg er enig med din konklusjon om at dette vil passe RRS!

 

Spørs om det er fornuftig til RRS å kjøpe 135cm Winbar + 753 + kit 3027 siden den er breiere enn Discoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker forøvrig som at "Thule WingBar Edge Flush/Fix L/XL 9596" + KIT 3027 kan passe til RRSen også, dersom man ønsker "EDGE"-varianten. Skjønner ikke helt hvordan "stangsettet" kan være både L og XL, men ifølge Thule Teknisk manual for produktet så skal det være slik (se under)


 

Thule.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei litt oppslukt av dette :-)

 

Dersom man skal ønsker å gå for Whispbar så tror jeg "monteringskitttet" heter K450 som passer på disse bilene. Ikke lett ut fra opplysningene til Whispbar å finne ut akkurat hvilken stang som passer, men de har en 135cm (forsåvidt 150cm) versjon av Thru-baren iallefall. Må måle litt på railen når jeg er tilbake i Bergen for å se som den er parallell bakover.  

 

Merkelig at RRS ikke er i "kalkulatoren" til hverken Thule eller Whispbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...