Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
qcnr

Lastebøyler til D3/ 4 med takrails.

Recommended Posts

Er det noen som vett om disse passer på en RRS. Thule sine sider oppgir kun uten rails for RRS.

Men de har til D3/ D4 med rails, så lurer om disse passer?

:lol::lol:

Bare følg med på tråden .

Hvis det er slike metallskinner på taket du mener så har jeg originale bøyler til D3 liggende som du kan få prøve

Torbjørn

Ja det stemmer Torbjørn. det hadde vært perfekt. Må bare får byttet dynamo først slik at bilen er kjørbar :P

Har prøvd originale fester fra e D3. Disse passer, men bøylene var ikke lange nok. Så jeg tipper at fester fra Thule til D3 passer RRS. 

Ja, men i tillegg til 753 må man vel ha et monteringskit som passer LR rails, og det har jeg ikke sett hos Thule

Nå forstår jeg ikke. Mener du at Thule sine websider angir utstyr som ikke er egnet for den bilen

man velger? Her har jeg valg D3 med rails, og da burde de passe, eller?

Jeg insinuerer ikke at Thule ikke har peiling, beklager om det ble oppfattet slik!

Ser at Thule anbefaler "Kit 3027 Fixpoint XT"  og det er dette som er festekittet som går inn på railsen ser jeg på bruksanvisningen til "kittet". Jeg er enig med din konklusjon om at dette vil passe RRS!

Spørs om det er fornuftig til RRS å kjøpe 135cm Winbar + 753 + kit 3027 siden den er breiere enn Discoen. 

Det virker forøvrig som at "Thule WingBar Edge Flush/Fix L/XL 9596" + KIT 3027 kan passe til RRSen også, dersom man ønsker "EDGE"-varianten. Skjønner ikke helt hvordan "stangsettet" kan være både L og XL, men ifølge Thule Teknisk manual for produktet så skal det være slik (se under)

Thule.jpg

Blei litt oppslukt av dette :-)

Dersom man skal ønsker å gå for Whispbar så tror jeg "monteringskitttet" heter K450 som passer på disse bilene. Ikke lett ut fra opplysningene til Whispbar å finne ut akkurat hvilken stang som passer, men de har en 135cm (forsåvidt 150cm) versjon av Thru-baren iallefall. Må måle litt på railen når jeg er tilbake i Bergen for å se som den er parallell bakover.  

Merkelig at RRS ikke er i "kalkulatoren" til hverken Thule eller Whispbar.

Viss det gjelde originale lastebøyler trur eg ikkje desse passe. RRS er smalare mellom rails akter i forhold til D3. Dette veit eg, fordi eg prøvde ein gong å montere ei original RRS G4 takgrind på ein D3, det funka ikkje.