Gå til innhold

Erfaring med ny fuelmap/ tuning av td5?


suprlite

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å få tunet disco 2 td5`en min med stage 2 tuning (har egr, rake rør med unntak av bakerste potte, større intercooler m/silikonslanger) og blenda egr.

 

Hvor fort kan jeg forvente at den går fra 0-100 etter tuning??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva de som skal tune den legger i en "stage 2" map.

 

Men det høres ut som du har gjort det som må til for å kunne få ut en del mer. Ville kanskje vurdert åpnere eksos manifoil for å øke flyten av varm eksos ut av motor.

 

Td5 kan bli ganske sprek :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Stage 1 med stor intercooler på min D2 2004. Det holdt massevis for vanlig kjøring.

Ble mye sprekere, hjulspinn fra kryss ingen problem, mye mer dreiemoment som gjorde at den

klarte å holde høyere gir lenger og brukte ikke mer drivstoff. Hadde heller ingen antydning til

'rolling coal' som man kan se fra enkelte moderne trimmete diseasel biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg klokket min til 11,5 for noen år siden, da jeg la inn stage 2 (TD5 inside, ca. 180hk/400nm). Ingen andre endringer, har velfungerende egr, standard ic osv. Jeg har automat. Bilen skremmer ingen ved lyskryssene, men ble utrolig mye bedre å kjøre. Har kjørt 60 000km + med denne remap'n.

 

Tron

Forresten, har byttet ut katalysatoren med rakt rør, og så har jeg vært så heldig å få lov til å planslipe manifolden en gang :P.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...