Gå til innhold

D4: Må eg løsne bærebru for å skifte ytre mansjett framme?


thamule

Anbefalte innlegg

Måtte gi meg på bolten til bærebrua ikveld. Skulle egentlig berre skifte hjullager, men klarte å skade mansjetten når eg demonterte lager <_<

 

Må eg løsna fra brua for å få akslingen/lageret av?

 

Bolten sit godt. Må prøve å få tak i endeleddstrekker i morgen...

EB6A3124-92F0-435A-B01E-7E2BAF6C84FB.jpeg

Endret av thamule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leddene kan sitte noe i inn i granskauen, min erfaring er at det er lettere om man tar ut hele stikkakslingen - da kan man lett holde enden inn mot diffen opp, og gi leddet et skikkelig rapp :)

Husk å bytt låseringer (lært på den harde måten) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk som nevnt for å montere delt mansjett som limes. Fikk ikkje av leddet. Måtte evt ha demontert akslingen ja. Og eg hadde ikkje olje til å fylle på, men ein universalmansjett liggende, så da blei det slik. Men takk for alle tips. 

Slo på leddet med diverse verktøy og prøvde eit verktøy som skal dra leddet av ved å stramme mutter på aksling, men måtte til slutt gi meg i fare for å ødelegge leddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...