Marius Bjerkelund Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 (endret) God kveld, godtfolk! Jeg er nytt medlem i forumet, men har «hengt» her en stund å lest meg opp på en del. Gleder meg til å bli et fullverdig medlem, når jeg endelig har hentet bilen jeg ender opp med. Jeg skal ha en Discovery, men er litt i tvil på om jeg skal gå for en D3 eller D4. Jeg kjører ca 30-35k, for det meste langkjøring. Jeg skal være så ærlig og si at jeg har forelsket meg veldig i D4 facelift, men jeg vil ha en bil som gir meg «mest mulig» for pengene, og som jeg kan ha i mange år. Mtp kostnader, og eventuelle overraskelser, hva burde jeg gå for? Er det noen her som har erfaring med Insignia i Oslo? Mvh Marius Endret 5. juli 2019 av Marius Bjerkelund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 (endret) En med færrest mulig kilometer Begge er flotte biler men D4 har noen veldig fine motorer som nok passer bilen ennå bedre enn TDV6'n. Interiøret er også oppgradert en del. Men man kan få mye D3 for pengene hvis man finner en som er godt vedlikeholdt. Lykke til med kjøpet! Endret 5. juli 2019 av motom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marius Bjerkelund Skrevet 5. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2019 Bilen kommer blant annet til å dra en del henger. Er det store forskjeller motormessig i forhold til kvalitet/levealder på SDV6 kontra TDV6? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR4_Norway Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 På 5.7.2019 den 23.04, Marius Bjerkelund skrev: Bilen kommer blant annet til å dra en del henger. Er det store forskjeller motormessig i forhold til kvalitet/levealder på SDV6 kontra TDV6? Etter kriteriene dine å dømme bør du jo absolutt få for D4 facelift. SDV6 er jo å foretrekke, dessuten er vel de aller fleste av faceliften denne. Har erfaring fra både D4 facelift og D5 selv. De bruker ikke en dråpe olje en gang. Synes heller ikke det er noe særlig med rapporter om mye feil på disse bilene heller, men nå er de jo naturligvis nyere også enn tidligere utgaver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admiral Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 På 5.7.2019 den 20.46, Marius Bjerkelund skrev: Er det noen her som har erfaring med Insignia i Oslo? Eneste erfaring jeg har med de er at de skulle ha kr 22.000 for stor service (skifte alt av væsker) på en Defender og Strømmen Bil tok ca halvparten, og jeg er ikke ett sekund i tvil om at de gjorde en bedre jobb. Er kanskje ikke så rart at det koster når bilverksteder holder til i splitter nye lokaler med bare glass og betong..Skal sies at det gjør vel nesten alle merkeforhandlere, så sier nok litt om inntjeningen i den bransjen den siste generasjonen eller så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Landrev Skrevet 7. juli 2019 Del Skrevet 7. juli 2019 Har D4 (256hk 8 trinns) kjøpt på Insignia i fjor. JA Insignia er sikker dyre på service, men de er KONGE på service og kundebehandling! Et år etterpå avdekket jeg slark i hjullager. Slitedel tenkte jeg, men sendte de en kjapp mail. Hjullager ble byttet på garanti uten diskusjon. Det er min erfaring fra den butikken. D4 i seg selv er en kongemaskin! Kjøp de med 256hk og 8 trinnsgirkasse. De har et rundt velgerhjul istedet for girspak. Har nå kjørt 50000 problemfrie km og flere skal det bli. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marius Bjerkelund Skrevet 7. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2019 Tusen takk for mange gode svar! Det står en hvit D4 facelift på Insigna som jeg skal inn å se på i morgen. Så får vi se hva en ender opp med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.