Gå til innhold

2003 Defender 110 prosjekt sælges


kjartanb

Anbefalte innlegg

Hei, har 1stk for mange Defender prosjekter for tiden og har innsett at jeg er mer interessert i at reise end renovere.

Har derfor en 2003 Defender 110 til salg. Kjørt 360.000km. Hadde tenkt meg at sende den til Polen til oppgradering men må kanalisere de midler som er til rådighet til min 2006 Defender i stedet.

Jeg har tenk at 65.000 NOK er en fair pris for denne 110. Den har brukbare men ikke for pene dører, var reparert av tidligere eier. Jeg hadde planer om at bytte alle unntagen bakdør. Gearkasser og differ har normal slitasje men er  ok. Den har stått et stykke tid så bremser har et lag rust. Standard ABS / TC problem er til stede. Den har std LR takgrind, i brukbar stand, og tykk beskyttelsesplate foran. Den var opprinnelig registrert med vinsj og var sist registrert på hvite skilt (9 personer).

Etterfølgende kan sælges med til kostpris:

Galvaniserte kappings fra YRM (nittede plater ved hjørner og dør bak, inkludert),  

galvanisert tverbjelke (støttepunkt mellom ramme og gulv bak bakseter), 

nye spiralfjedre,

polybush sett,

5 stk nye låse-sylendre (samt tenningslås på samme nøkkel).

 

Bilen står i Os, Hordaland.

mvh

Kjartan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Bytte i min hvite?

Dessverre, skal redusere antall Defendere :)

Har hatt en 2.5td tidligere, ikke min favoritt motor til langturer på asfalt :), selv om den var fin off road på Islandske fjell tracks. 31" slidte mudders var tilstrækkelige til Gæsavotn (nord om Vatnajokul fra Sprengisandur til Askja) turen. 3 små barn med, null samband på turen og en del strømharde elver og kviksand.

mvh

Kjartan

2.5td.jpg

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 5.7.2019 den 9.59, kjartanb skrev:

. 31" slidte mudders var tilstrækkelige til Gæsavotn (nord om Vatnajokul fra Sprengisandur til Askja) turen. 3 små barn med, null samband på turen og en del strømharde elver og kviksand.

 

Har kjørt F910 to ganger, men har veldig lyst til å kjøre GÆSAVATNALEIÐ. Første gang vi kjørte oppi der sa folka fra mountain rescue at det var alt for mye vann, nå sist var det lite vann, men da var vi alene og valgte droppe det av den grunnen.....

Ser flott ut borti der også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Gæsavatnaleid måtte vi vente på i nogen år før vi tok turen i sin tid. Det var pga. for meget sne. Flæðurnar på Gæsavatnaleið har på det siste endret seg en del idet der står nu en vulkan og nytt lavefelt på en del av dem. Så bilde for ca måned siden hvor 2 stk Wrangler sat fast i flommen og 3 personer måtte evakueres med helikopter.

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...