Gå til innhold

Discovery 4 2014–> hovedlys, LED signature lyser svakt når montert på disco 3


Anbefalte innlegg

Ref tittel, mistenker at det er noe dimming inne i bildet på disco4 LED signature hovedlys? Jeg har montert disco 4 2014 ++ hovedlys på disco 3 og syns LED stripene lyser svakere enn andre disco 4.

 

Blir vel dimmet LED lysene blant annet når blinklys brukes på disco 4 2014+.

 

Noen som har en fix på dette, få LED til å lyse 100% på disco 3??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant svar etter litt mer Google søk.

 

gi pin 8 12v og vips ble det mer LED lys. 

 

12v på pin 8 skal vel i utgangspunktet slå seg av når blinklys aktiveres slik at det blir litt mindre LED lys og mer synlig blinklys.

 

Er vel slik at pin 8 kutter når nærlys kommer på. Da er det kun pin 2 som forsyner parklys eller drl på nyere versjoner.

 

Vanskelig å ta bilder av lys og spes LED, er mer markant forskjell enn hva som går fram av bilder.

A8F202F5-0A61-4FC5-92D8-4BAF73608976.jpeg

6C164A03-4FA8-4BA5-BD9A-D3855FEEA59A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg deler den erfaringen, D4 facelift lyktene gir markert bedre lys enn mine gamle D3 xenon lykter. Men de lyktene var jo noen år når de ble pensjonert.

Ikke dermed sagt at D4 har noe 5 stjernes lys den heller, fins nok bedre. 

 

PS!

Har kjørt med D4 lykter i 2-3 år, bare mangla litt LED power. Tok 30min å fikse akkurat det...;)

Endret av Idar Lillebo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet Pin8 til smog sensoren, og bryter den med rele fra nærlyset. Da går drl på ved å låse opp bilen. Fungerer også som follow me home. Også deaktivert jeg Scandinavian lys, så Drl står på uten baklys når det er lyst ute. Og drl stenges når det blir mørkt (parkled går på). Fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med 12v via pin 2 her nå... bytta pin 2 over til 8. Hvor fikk du tak i ny kabelsko for å supplere på pin 8? Har mulig noen til overs fra en kontakt på hylla så blir kanskje uansett berga.

 

Dro du ledning til lysbryter til venstre for ratt for å koble mot smog?, eller er den tilgjengelig nærmere? Bilde/«koblingsskjema av kobling mot smog, så jeg slipper lete meg fram hva/hvor man skal koble? 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen reparasjonsledninger fra VW som passet. Kan prøve å finne igjen delenummer. Koblet rett på kontakten som ligger bak grillen. Tror det var blå ledning. Går via et rele som stenger tilførselen når xenon slår seg på. Da dimmer DRL med til parkled.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...