Gå til innhold

Kjøpe kjøleboks


tnj

Anbefalte innlegg

Trenger en kjøleboks, og da er det komressortypen som foretrekkes?

Skal brukes til turer på land og sjø og trenger fortrinnsvis en 12/220V som ikke tapper batterier på et døgn.

Kan og gjerne være forberedt for gassdrift og en klar fordel om det ikke er hakkande dyrt.

Noen som kan litt mer enn meg om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressorboks får du ikke på gass tror jeg. 

Fordelen med kompressorboks er jo at de bruker lite energi og kan være fryser. 

 

Vi har Evercool som de selger på Jula, den har fungert 100% det året vi har hatt den i drift. 

https://www.jula.no/catalog/fritid/friluftsliv/friluftskjokken-og-piknik/kjolevesker-kjoleelement/fryse-kjoleboks-001582/

 

BilXtra har en som er enda større til en bra pris. Husk rabatt kan finnes på grunn av klubb. 

 https://bilxtra.no/carwise-kjole-fryseboks-x-country-50-liter

 

Icaravan har nå Tristar sin nye kompressorboks. Er den like god som absorsjonsboksen (12v/230v/gass) duger den mer enn godt nok. 

https://caravan.no/Produkt/641/1367600/KJØLEBOKS-Helsinki-TRISTAR-41-L

 

 

De finnes selvfølgelig dyrere bokser som kanskje har bedre kvalitet. Men disse er av boksene som gir mest for pengene i mine øyne. 

Søkeord på andre bokser er: Engel, ARB, Dometic, Waeco, og sikkert flere til

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk!

Prismessig var disse greie, det er en OK boks som holder en stund jeg trenger.

Vil heller ikke ha av de største, siden primær bruk er som supplement til integrert kjøleboks i båt og tre englebarn sikkert vil foretrekke cald Cola fremfor varm...

Frysemulighet er et pluss til harryhandling!

Da gjenstår å komme seg under putene og sjekke lysåpning ned i stuverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
19 timer siden, Fosen skrev:

Noen som kjenner til disse? 

https://www.finn.no/153287695

Jeg har en sånn, 50 ltr. Fornøyd, dog kan jeg ikke justere om det skal være høy eller lav strømvakt, dvs at den skrur seg av når det er lite batteri igjen. Dette skal jeg egentlig kunne gjøre..... Rimelig stillegående, og kjøler fort synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Kjøpte Biltema sin og den blir med på tur denne gangen også men har ikke veldig lyst til å bruke strømmen på den da jeg ikke stoler på den. Brukte den i Kia’en til fruen i fjor sommer og selv ved kjøring så tappet den strømmen på bilen. Usikker på hvorfor da den i prinsippet ikke skal gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Adventure skrev:

Kjøpte Biltema sin og den blir med på tur denne gangen også men har ikke veldig lyst til å bruke strømmen på den da jeg ikke stoler på den. Brukte den i Kia’en til fruen i fjor sommer og selv ved kjøring så tappet den strømmen på bilen. Usikker på hvorfor da den i prinsippet ikke skal gjøre det

Forundrer meg ikke om forbruket er målt på en av polkalottene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, gautes skrev:

Forundrer meg ikke om forbruket er målt på en av polkalottene.

 

Nei du er kanskje inne på noen der. Får se om budsjettet til tur bilen blir større eller om jeg bare koser meg med det jeg har. Trenger jo ikke all verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, gautes skrev:

Har gått på akkord med mye i årenes løp.

Selv varm øl har glidd ned.

Men er blitt mer kresen med årene.

Tja akkord og akkord. Vet ikke om det er det jeg eller vi driver med, men kanskje en mer avansert form for ryggsekk tur.  Kan ikke ha med kjølebag da så man er jo ikke avhengig av det heller. Men får se hva som skjer. Tur blir det uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...