Gå til innhold

Flott serie 3 på Finn


lafterolf

Anbefalte innlegg

Det der er en meget sjelden bil. Kort Serie III County med safaritak har jeg knapt sett på norske skilter. Jeg har sett en importert med høyreratt for mange år siden. Men denne her var veldig flott. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, county stripene kom på de siste seriebilene så dette er originalt

 

Fra Dunsfold Collection:
From April 1982, the standard Station Wagon models were joined by County Station Wagons with a higher specification level and grey cloth upholstery. These models also had distinctive side stripes and came in their own special colours of Masai Red or Russet Brown, and (from early 1983) Roan Brown, Stratos Blue or Trident Green. Roofs and upper rear panels were, as usual, in Limestone. There is no code letter in the VIN to distinguish a County model from an ordinary Station Wagon.

Endret av Julius Baardsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at den ikke er borte. Det er mottatt bud på 50.000kr nå, så det nærmer seg salg.

 

Men rart at opplakkerte biler selges raskere. Denne godbiten er jaggu et kupp mener jeg.

Knallgod å kjøre, bråker lite og motoren er sprek. Men det beste er, alt er orginalt. Baktravers er riktignok byttet, men utover det er den så orginal som det går an. Rust tror jeg ikke finnes. 

 

Behagelige orginale seter, forøvrig de samme som kom i 110" samme år. Til og med askebeger orginalt. 

 

Og capstanvinsj. Søk på ebay og se hva en brukt koster der.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Merkelig at den ikke er borte. Det er mottatt bud på 50.000kr nå, så det nærmer seg salg.

Men rart at opplakkerte biler selges raskere.

Dette har vel kjennetegnet LR miljøet i årevis. Fine, originale biler vekker knapt interesse.

Peder la ut sin flotte 110 V8 her på siden, null interesse. Jeg har luftet min her på siden, og har knapt mottatt en eneste henvendelse.


Så da er det vel sånn da sikkert. Seriebil med Rocky motor, spiralfjører, patrol girkasse og seter fra en gammel Voyager kommer nok til å holde prisen veldig mye bedre, spesielt om ikkenoe er anført i vognkortet...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lafterolf skrev:

Merkelig at den ikke er borte. Det er mottatt bud på 50.000kr nå, så det nærmer seg salg. 

 

 

 

 

 

Jeg måtte ringe på den. Hyggelig kar som tok telefonen. Høyeste bud er nå på 60 000. Siden budet før var på 50 000, og siste bud har er høynet med 10 000, kan man vel anta at dette er en kjøper som virkelig vil ha bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, JokerS30 skrev:

 og har knapt mottatt en eneste henvendelse.

 

Mye har med annonsen og gjøre. Fin bil, kunne tenkt meg den.

 

Ofte er det kjekt at det et gjort noe med bilen og ikke helt original. Kommende kjøper kan havne med mye jobb etter litt bruk. At biler som er helt ombygd er mer attraktivt er je dog itte enig i. Overhalt bil i original tilstand er kremen mener je. Med org lakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kommer det an på hva de aktuelle kjøperne vil med bilen. Ønsker kjøperen å gjøre en ombygging så er det nå veldig, veldig fint at gamle biler som (ennå) er originale får være i fred...

 

Kanskje det rett og slett er flere "ombyggere" på markedet enn "museumsorienterte"? Vi kan synes det er synd, men ... så lenge man ikke har råd/mulighet til å ta vare på en orignal bil så er det vel sånn for mange andre også.

Håper den kommer til et godt hjem, jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En for meg ønskebil. Bare så synd at jeg må betale både 10% toll og 25% moms for å  den hjem til Sverige.  Midt i blinken en veteran 88.

Seriebiler har et langt høyere prisnivå her i Sverige. I alle fall pris forlangende på Blocket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...