Gå til innhold

Reparere slange på Kärcher superduper proffkonge


radovan

Anbefalte innlegg

Ein av arvingane skulle bruke høgtryksspylaren for å lette arbeidsbyrden til far sin. Det er ikkje heilt klart kva som har skjedd, men eg veit at ein høygaffel var i bruk i same arbeidet, og no er det eit tydeleg, rundt hol i trykkslangen. Dette er ein HDS 5/15UX, dvs ein dieselfyrt jækel, like tung som eg sjølv og han pumpar ut store mengder med varmt vatn. 


Halvinspirerte forsøk med gummibøter, vulketape og slangeklemmer hadde ikkje det ringaste å bety, lekkasjen er framleis frisk og sprudlande. Eg kunne nok ta med vaskaren til Tess eller noko, men den er grisskiten og tung som ein elefant, og eg skulle helst ha fiksa dette utan å måtte bruke heile dagen på det. 

Er det nokon som har prøvd? Slangen er metallarmert og av hard, kraftig gummi. Veit ikkje diameteren, men den er ikkje så veldig tjukk. Ville tippa på 12-15 mm ytre og sikkert halvparten innvendig. 

Det må då vere noko eg har liggande sjølv, eller kan skaffe på ein time, som kan brukast?

Endret av radovan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil bli forbauset over hvor mange fånyttes forsøk som har vært gjort for å fikse sånt.

En venn av meg har fortalt mye om dette da han jobbet på et delelager for proffe varmtvannsvaskere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Julius Baardsen skrev:

Er vel lettere å koble av slangen og bare ta den med, men tror nok du må kjøpe ny slange...  

Det kjem an på om eg får det til. Koplingane er klønete plassert inni slangetrommelen :mellow:

59 minutter siden, gautes skrev:

Du vil bli forbauset over hvor mange fånyttes forsøk som har vært gjort for å fikse sånt.

En venn av meg har fortalt mye om dette da han jobbet på et delelager for proffe varmtvannsvaskere.

 

Eg har kappa og kopla hydraulikkslangar og det er jo langt tøffare trykk. Det burde vel funke om ein har rette koplingane? :o

Endret av radovan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har du erfaring med hydraulikkslanger og lignende skal du vel kunne fått en ordnings på det.  men hvor mange timer vil gå med på å finne en god hjemmemekk i forhold til å bare bite tennene sammen å bestille komplett slange?

 

Sitter vel litt i glasshus når jeg holder på å skru sammen en disco 1 som sikkert kostnadsmessig har passert en del bedre disco II'er som er til salgs på finn.no :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...