Gå til innhold

16" dekk 285/85 eller 315/75-16


Lars-Magnus

Anbefalte innlegg

er ikke helt enig i det kjørte hjem 60 mil på motorvei ikke noe problem syns jeg rrc gjekk fint :rolleyes:bonus ved kjøp   t max vinsj brukt men ok uten relepakka 

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, lafterolf skrev:

Det finnes bare ett dekk i 285\85-16. Silverstone MT-117.

 

Svalbard har ett sett tilsalgs om du går på deler selges. Men dette er ikke dekk for å kjøre på vei med.

da må det bli 315 eller 305 da. men viktig at de er like høye som 35. på 15" felger:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lafterolf skrev:

305/70-16" er lovlig rulleomkrets om det betyr noe. 

 

MS-merket fordi du skal bruke dem på vinteren?:blink:

viktigste er at de er like høye som 35" kjører på det nå. men vil ha ett sett til som jeg har en tanke om å bruke om vinteren og evt lengere turer så jeg slipper å slite ut de nye bf mud dekkene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lars-Magnus skrev:

viktigste er at de er like høye som 35" kjører på det nå. men vil ha ett sett til som jeg har en tanke om å bruke om vinteren og evt lengere turer så jeg slipper å slite ut de nye bf mud dekkene :) 

Du er sikkert klar over at sånne dekk igrunnen er dårlig egnet som vinterdekk, selv om de er ms-merket.

 

Og at BF MT ikke slites raskere enn andre dekk?

 

Edit: 

Jeg strøk mitt utsagn om silverstonedekk-_-

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, lafterolf skrev:

Du er sikkert klar over at sånne dekk igrunnen er dårlig egnet som vinterdekk, selv om de er ms-merket.

 

Og at BF MT ikke slites raskere enn andre dekk?

 

Edit: 

Jeg strøk mitt utsagn om silverstonedekk-_-

min erfaring er at de fungerer helt fint hvis du kjører fornuftig og etter forholdene :) 

 

klar over det. men kjører ganske mye så (vanlige dekk) slites også veldig fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 10 år siden kjørte jeg med seipa + pigg på Silverstone hadde aldri problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, svalbard skrev:

for 10 år siden kjørte jeg med seipa + pigg på Silverstone hadde aldri problem

Jeg har som sagt silverstone selv, og selv med pigg og seip blir de aldri vinterdekk.

 

Vi snakker trafikksikkerhet, tøffhetsfaktor må settes til side til fordel for sunn fornuft. Det er mer enn to tonn som skal stoppe, og friksjonen under dekkene er avgjørende. 

Og man er ikke alene på veien, dårlig dekkvalg kan fort bli katastrofalt for andre som bruker veien!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...