Gå til innhold

Discovery 2 hvordan veksle mellom høy og lavserie


Trope

Anbefalte innlegg

Har akkurat gått til innkjøp av en Land Rover Discovery 2 td5 2003 modell.

Klarer ikke å finne ut hvordan jeg får vekslet mellom høy og lavgir. Spaken på fordelingskassa lar seg ikke rikke.

Har forsøkt å sette automatkassa i N og holde bremsen inne men spaken lar seg ikke rikke. Har også hvert hos Land Rover forhandleren i Østfold samt hvert i kontakt med to til på telefon, men ingen kan svare på hvordan dette gjøres. Fikk svar at jeg måtte forhøre meg på forumet. 

Håper noen her på forumet kan gi et svar, eventuelt om det er noe galt med fordelerksssa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde bilen på bukk fant jeg ett gjenget hull, som det ser ut til at det skulle hvert en plugg i. Satte inn en bolt foreløpig. Noen som vet hva dette er og om det skulle hvert en plugg der?

 

97505FF0-645B-4F93-95B2-D392DC5E497D.jpeg

Endret av Trope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trope skrev:

Fant wiren under bilen. Hvordan byttes denne.

Hvor finner jeg solenoid bryteren? Kan forsøke å bytte denne først.

2019-07-01.png

http://file.seekpart.com/keywordpdf/2011/3/22/20113228267973.pdf

 

1 time siden, Trope skrev:

Når jeg hadde bilen på bukk fant jeg ett gjenget hull, som det ser ut til at det skulle hvert en plugg i. Satte inn en bolt foreløpig. Noen som vet hva dette er og om det skulle hvert en plugg der?

 

Tror det er i det hullet du kan skru inn en skrue som låser svinghjulet når du skal stille kamvinkel

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen solenoid på vår bil. Vis du drar i H/L-spaken medan du vekslar mellom framover og bakover på automaten burde den bevege seg. Eg må som regel gjere det og der er ikkje noko treg wire sidan det ikkje går lang tid mellom kvar gong. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, avdem skrev:

Meiner å hugse at den solenoiden berre er montert på US biler? I allefall ikkje noko slikt på min 2001 såvidt eg kan hugse.

Den discoen jeg hadde problemer med er importbil fra US, så godt mulig du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hullet under gearkassa skal være åpent :D -eg kjøpte disco 2 selv for rundt 3 år sia, og holdt på å freake ut da jeg krøyp under bilen og så hullet. Var sikker på at nå hadde gearkassa bare timer igjen å leve.. -Men så fikk jeg forklart at det er et luftehull. Du KAN montere en vadeplugg der, men belhousingen blir allikevel ikke tett - det er nemlig 2 hull til i bellhousingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På begge D2`ene jeg har hatt må man ta i litt for å veksle mellom høy og lav.

Kanskje du ikke har vært "sterk" nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disco 2 automat og den må trille før jeg får skiftet mellom høy og lav og tilbake, samme var det på den andre disco 2 jeg hadde.

Det var sånn på disco 1 jeg hadde også. Samtlige RRC med automat jeg hadde måtte trille de også.

Når jeg tenker etter så må jeg trille litt på Defenderen også og den har manuell kasse :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...