Trope Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Har akkurat gått til innkjøp av en Land Rover Discovery 2 td5 2003 modell. Klarer ikke å finne ut hvordan jeg får vekslet mellom høy og lavgir. Spaken på fordelingskassa lar seg ikke rikke. Har forsøkt å sette automatkassa i N og holde bremsen inne men spaken lar seg ikke rikke. Har også hvert hos Land Rover forhandleren i Østfold samt hvert i kontakt med to til på telefon, men ingen kan svare på hvordan dette gjøres. Fikk svar at jeg måtte forhøre meg på forumet. Håper noen her på forumet kan gi et svar, eventuelt om det er noe galt med fordelerksssa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Mulig viren er rustet og sitter fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Hadde problem med dette på en D1, der var det en solenoid bryter som klusset det til. Fjernet denne, og alt var greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Er det ikke bare mekanisk på D1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trope Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 Fant wiren under bilen. Hvordan byttes denne. Hvor finner jeg solenoid bryteren? Kan forsøke å bytte denne først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trope Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 (endret) Når jeg hadde bilen på bukk fant jeg ett gjenget hull, som det ser ut til at det skulle hvert en plugg i. Satte inn en bolt foreløpig. Noen som vet hva dette er og om det skulle hvert en plugg der? Endret 1. juli 2019 av Trope Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Skal være åpent for lufting om jeg ikke myser feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 1 time siden, lafterolf skrev: Er det ikke bare mekanisk på D1? Er en elektrisk duppeditt som hindrer deg å sette i lavserie hvis girvelgeren er i feil posisjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 1 time siden, Trope skrev: Fant wiren under bilen. Hvordan byttes denne. Hvor finner jeg solenoid bryteren? Kan forsøke å bytte denne først. http://file.seekpart.com/keywordpdf/2011/3/22/20113228267973.pdf 1 time siden, Trope skrev: Når jeg hadde bilen på bukk fant jeg ett gjenget hull, som det ser ut til at det skulle hvert en plugg i. Satte inn en bolt foreløpig. Noen som vet hva dette er og om det skulle hvert en plugg der? Tror det er i det hullet du kan skru inn en skrue som låser svinghjulet når du skal stille kamvinkel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 8 timer siden, jjada skrev: Er en elektrisk duppeditt som hindrer deg å sette i lavserie hvis girvelgeren er i feil posisjon. Så klart. Automat selfølgelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avdem Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Meiner å hugse at den solenoiden berre er montert på US biler? I allefall ikkje noko slikt på min 2001 såvidt eg kan hugse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Ingen solenoid på vår bil. Vis du drar i H/L-spaken medan du vekslar mellom framover og bakover på automaten burde den bevege seg. Eg må som regel gjere det og der er ikkje noko treg wire sidan det ikkje går lang tid mellom kvar gong. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jjada Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 7 timer siden, avdem skrev: Meiner å hugse at den solenoiden berre er montert på US biler? I allefall ikkje noko slikt på min 2001 såvidt eg kan hugse. Den discoen jeg hadde problemer med er importbil fra US, så godt mulig du har rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Det hullet under gearkassa skal være åpent -eg kjøpte disco 2 selv for rundt 3 år sia, og holdt på å freake ut da jeg krøyp under bilen og så hullet. Var sikker på at nå hadde gearkassa bare timer igjen å leve.. -Men så fikk jeg forklart at det er et luftehull. Du KAN montere en vadeplugg der, men belhousingen blir allikevel ikke tett - det er nemlig 2 hull til i bellhousingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 På begge D2`ene jeg har hatt må man ta i litt for å veksle mellom høy og lav. Kanskje du ikke har vært "sterk" nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Hvis du vil sjekke om kabelen har rustet fast så er det relativt enkelt å legge seg under bilen og skru av den lille armen som sjalter mellom høy/lav på fordelingskassen. Tror det er en 10mm bolt og armen passer bare på en vei så ikke mye som kan gå galt http://bahnstorm.com/rover/discodifflock.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Jeg har disco 2 automat og den må trille før jeg får skiftet mellom høy og lav og tilbake, samme var det på den andre disco 2 jeg hadde. Det var sånn på disco 1 jeg hadde også. Samtlige RRC med automat jeg hadde måtte trille de også. Når jeg tenker etter så må jeg trille litt på Defenderen også og den har manuell kasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 OP: fikk du til å skifte " on the move"? (Men bilen i fri) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.