Gå til innhold

Ny temp måler serie 3 Exmil. Går for langt..


oterpoter

Anbefalte innlegg

Byttet temp sender og gauge. 

Omformer 24v til 12v for å fore denne.. 

Men på tomgang går den opp på rødt etter noen minutter.. Dog kjennes det ikke ut som at den skal koke. 

Kjørte bilen flere mil uten å koke. Så jeg mistenker at apparaturen går for langt. Men at temp ikke er så høy som d vises... 

Har lest er sted at temp skal ha 10v..ikke 12.. Og om d er tilfelle kan vel d være saken.? 

Føler og instrument kjøpt fra famous four.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, oterpoter skrev:

Byttet temp sender og gauge. 

Omformer 24v til 12v for å fore denne.. 

Men på tomgang går den opp på rødt etter noen minutter.. Dog kjennes det ikke ut som at den skal koke. 

Kjørte bilen flere mil uten å koke. Så jeg mistenker at apparaturen går for langt. Men at temp ikke er så høy som d vises... 

Har lest er sted at temp skal ha 10v..ikke 12.. Og om d er tilfelle kan vel d være saken.? 

Føler og instrument kjøpt fra famous four.. 

 

På min xmil er det en føler med capilær kabel til instrumentet og den er uavhengig av strøm for å vise temp. Byttet pga brudd i den gamle. Kjøpte ny hos Vestfold Skips . 

Endret av landie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger mange strømforsynte templøsninger til X-mil i ymse garasjehyller rundtomkring.

Ustabil og feil spenningsforsyning er en fellesnevner.

Orginalen er best , synes jeg og har faktisk byttet ut endel kranglete strømbaserte med mekanisk løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...