Nomi83 Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Hvordan kan en sjekke om bilen har standard eller e-diff? Gjelder en D3 2006/2007 modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Det sitter en elektromotor på differensialen bak om du har sperre. Ingen motor/ledninger til differensialen om du har uten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallvard Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Elektromotoren sitter på toppen av diffen, kan være vanskelig å se hvis ikke du er under bilen. Mener at på 4x4-skjermen er det en hengelås på bakdiffen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andershauk Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Til info: jeg har åpent hengelåssymbol og ikke låsbar diff. Kan sjekkes med og legge inn ch.nummer på vindecoderz.com og lese info. Står det open rear diff er den standard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nomi83 Skrevet 28. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2019 1 time siden, Andershauk skrev: Til info: jeg har åpent hengelåssymbol og ikke låsbar diff. Kan sjekkes med og legge inn ch.nummer på vindecoderz.com og lese info. Står det open rear diff er den standard. Takk for tipset. Sjekket og jeg har rear open diff. Så da er det standard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andershauk Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Sjangsen er nok da minimal for ediff, dog det kan alltids være noe ettermontert en gang i tiden Infoen på det nettstedet har vært korrekt for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Kunne godt tenkt meg e-diff, om noen selger en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Er litt jobb å ettermontere, da ikke alle ledningene er klare.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 36 minutter siden, YMK skrev: Er litt jobb å ettermontere, da ikke alle ledningene er klare.. Ligger en løs kontakt baki der, som eg trodde gikk til e- diffen... Så det er altså mere som må kobles til... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Ja, du må trekke ignition on og positiv fra sikringsboksen, bortsett fra det må du koble deg på CANBUS (gul og svart). Tar ca 8 timer. Den ene discoen på tunet her har e-diff, den andre har ikke...... (tenke, tenke...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Går vel ann å koble den på en egen bryter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Nei, eller kanskje, ECU’en til e-diffen er koblet på CANBUS’en. Det kan gå an med bryter, men siden det kun er to ledninger som må trekkes til e-diffen er jobben sånn sett relativt grei. CCF må forresten også kodes om slik at bilen vet den har fått seg e-diff. Likeså er det jo en vurdering om man trenger e-diffen. Leste om noen som har gjort jobben, men foreløplig hadde ikke e-diffen slått inn selv om de stod med to hjul i lufta. Bilen er jo ikke værst uten e -diff... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fogga Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Det er kun en 6mm2 kabel som skal trekkes fra en ledig slot i en plugg i fotbrønnen på passasjersiden og bak til e-diff ecu som gir alt strøm. Jord kobler du rett i chassis der du monterer ecu sammen med ecu til PDC. Og rett i nærheten der du monterer det går can-bus ledningen til EPB forbi. Det er her du skal koble på e-diff ecu slik at can-bus til EPB nå går via e-diff ecu. Control wire eller "ignition" ligger allerede i ledningsnettet i hjulbuen på venstre bakdør, da den ender der og går til TR. Så der blir kabelen kun en liten meter bak til e-diff ecu. Så trenger du ledningsnettet fra e-diff ecu og ned til diffen. Du trenger åpentbart også diffen og stikkakslingene da de er forskjellig fra open diff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Virker som flere D4 kom med dette som standard enn på D3. Har ikke merket noe forskjell på min ennå men har heller ikke fått testet det skikkelig. Fra det andre sier som har prøvd med og uten så er antispinn systemet så bra at det skal litt til før man trenger den. Var litt slik med D2 med og uten sentersperre også, og der var TC enda eldre/dårligere. Kjekt om man har det men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.