Gå til innhold

Standard eller e-diff?


Nomi83

Anbefalte innlegg

1 time siden, Andershauk skrev:

Til info: jeg har åpent hengelåssymbol og ikke låsbar diff.

Kan sjekkes med og legge inn ch.nummer på vindecoderz.com og lese info. Står det open rear diff er den standard.

Takk for tipset. Sjekket og jeg har rear open diff. Så da er det standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg e-diff, om noen selger en cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, YMK skrev:

Er litt jobb å ettermontere, da ikke alle ledningene er klare..

Ligger en løs kontakt baki der, som eg trodde gikk til e- diffen... 

Så det er altså mere som må kobles til... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må trekke ignition on og positiv fra sikringsboksen, bortsett fra det må du koble deg på CANBUS (gul og svart). Tar ca 8 timer. Den ene discoen på tunet her har e-diff, den andre har ikke...... (tenke, tenke...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, eller kanskje, ECU’en til e-diffen er koblet på CANBUS’en. Det kan gå an med bryter, men siden det kun er to ledninger som må trekkes til e-diffen er jobben sånn sett relativt grei. CCF må forresten også kodes om slik at bilen vet den har fått seg e-diff.

 

Likeså er det jo en vurdering om man trenger e-diffen. Leste om noen som har gjort jobben, men foreløplig hadde ikke e-diffen slått inn selv om de stod med to hjul i lufta. Bilen er jo ikke værst uten e -diff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun en 6mm2 kabel som skal trekkes fra en ledig slot i en plugg i fotbrønnen på passasjersiden og bak til e-diff ecu som gir alt strøm. Jord kobler du rett i chassis der du monterer ecu sammen med ecu til PDC. Og rett i nærheten der du monterer det går can-bus ledningen til EPB forbi. Det er her du skal koble på e-diff ecu slik at can-bus til EPB nå går via e-diff ecu. Control wire eller "ignition" ligger allerede i ledningsnettet i hjulbuen på venstre bakdør, da den ender der og går til TR. Så der blir kabelen kun en liten meter bak til e-diff ecu. Så trenger du ledningsnettet fra e-diff ecu og ned til diffen. Du trenger åpentbart også diffen og stikkakslingene da de er forskjellig fra open diff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som flere D4 kom med dette som standard enn på D3. Har ikke merket noe forskjell på min ennå men har heller ikke fått testet det skikkelig. Fra det andre sier som har prøvd med og uten så er antispinn systemet så bra at det skal litt til før man trenger den. Var litt slik med D2 med og uten sentersperre også, og der var TC enda eldre/dårligere. :)

 

Kjekt om man har det men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...