Gå til innhold

Plenklipper


austbø109

Anbefalte innlegg

Har alltid sverget til Klippo med støpt understell og stor kniv .

Usikker på om det var originalt med Hondamotor og selvtrekk eller om det er noe jeg har snekret sammen en gang i tiden . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen kjøpte en i plast. Billig , men merkevare , bare dritten.

Plasthjul(sprakk),lett bøybare aksler, plastunderstell med hull etterhvert som hun traff stein (ofte),

men god BS-motor inntil den skilte lag med understellet og bøyde utgående aksel.

Og så hadde den noen små kniver i blikk på en plate under.De døde veldig fort.

Men når sant skal sies brukes klipperne her som plen og hogstmaskiner og til litt steinbryting også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

Fruen kjøpte en i plast. Billig , men merkevare , bare dritten.

Plasthjul(sprakk),lett bøybare aksler, plastunderstell med hull etterhvert som hun traff stein (ofte),

men god BS-motor inntil den skilte lag med understellet og bøyde utgående aksel.

Og så hadde den noen små kniver i blikk på en plate under.De døde veldig fort.

Men når sant skal sies brukes klipperne her som plen og hogstmaskiner og til litt steinbryting også.

 

Som høre historien om min Stiga det der.

Etter to sesonger var den kostet på 2x kjøpesum på ubrukelig plast.

Så kjøpte jeg en 1-2 sesongers Klippo, for deler av feriebudsjettet. Det er 11 år siden tror jeg, og jeg har byttet olje 2 ganger, det er det eneste.
Ser meg aldri tilbake.

PS - klipping av alt fra plastleker til hageslanger, biter av thuja-hekk, plankekapp, armeringsstål, betongbiter og en masse annet rart, har fungert veldig, veldig bra !

 

Nå trenger den nye framdekk. Ikke fordi de er ødelagt, men de er så blankslitte at de bidrar veldig lite til framdriften....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gautes skrev:

Snubler du over dekkleverandør med hyggelig pris så ........

 

Jeg tenkte helt ærlig bare å skru inn skrupigger, og sørge for et litt hyggelig overheng.

Litt massering av plena gjør da ikkenoe, og maskina kjøres uansett veldig lite på parketten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med Honda av dei største med bioklipp og sideutkast. Kjøpt ny for i alle fall fem år sida. Stål chassi og ribba for finesser. På den andre sida, eg klipper berre gras, nokon gonger høgt. Er graset veldig høgt brukar eg større klippar, AS Motor Enduro 650? Kjøpt brukt på Finn.no. Klarer den å velte buskas/trær klipper den det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Toro klipper for 5 år siden.  Den fungerer helt utmerket - som sikkert mange andre gjør også...  Virker å være solid da den har fått bryne seg på masse grener og en og annen rot gjemt i plenen.  (1030m2)  Det jeg liker best er elektrisk selvstart (Jeg har en skadet høyre arm som ikke fikser å dra snorstart) og et smart fremdriftssystem, Personal Pace.  Det fungerer slik at håndtaket et "løst" og klipperen går fortere jo lenger frem håndtaket skyves.  Høres kanskje rart ut men i praksis går klipperen akkurat like fort som deg.  Stopper du stopper klipperen også.  Helt genialt.  Beherske støynivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...