Gå til innhold

D3: Mister antagelig ladetrykk.


oggioffshore

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Akk o' ve blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armen som går tregt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått løsnet staget, men fortsatt så tregt at den greier ikke bevege det fullt av seg selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvor lenge dette fungerer. 

Tenker det bare varer midlertidig. 

Greier lengre vandring manuelt, enn elektrisk. 

 

2019-09-02-17-43-51.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp ikke særlig dette... 

Engine fault, går i nød/ limp mode... 

 

Så det må nok bli ny turbo utpå høsten engang. 

Fikk nå bytta radioator, termostat å slanger som har lagt på dele lageret en stund. 

Håper det hjelper  glykol forbruket

 

:wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert lest alt på Google om emnet, og forsøkt finne en løsning- men jeg fant en tråd hvor de snakket om sot inne i VNT’en. Ikke bare at staget hadde satt seg grunnet salt og grums. 

 

Sot i VNT

 

Der påstår en hardnakket at 2SO hjelper veldig. Spesielt forebyggende. Men jeg vet ikke hva det er jeg altså..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet eg ^_^:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt m tilsetning noen år, men ikke de dosene UK gutta anbefaler. 

Snakkes om 500 ml pr tank, 

Tror eg skal prøve det noen tanker. 

 

Mener eg har lest, at det er mineralsk 2 takts olje som gjelder.... event hvem har det.... hm

Googler litt på den . 

 

De fleste på UK forumet, bytter vel turbo, når dette skjer. 

https://www.disco3.co.uk/forum/topic71856.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøves. 

 

Noen som vet hvem som har mineralsk 2 takts olje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker, eg så ikke den da eg søkte på¨BT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her, som har kjørt m 2 takts olje over lengre periode? 

Iflg YouTube, skal alt bli renere etc.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skjer ikke mye her. 

Bestiller ny Cross over pipe, og turbo iløpet av kort tid. Pluss pakninger og div pinne bolter som sikkert trengs. 

Så har man alt som trengs til jobben 

Fikk en brukt turbo i hende, mest for pengene ha en å sende i retur som pant. 

 

 

 

IMG_20191014_194309.jpg

IMG_20191014_194108.jpg

IMG_20191014_194300.jpg

IMG_20191014_194133.jpg

IMG_20191014_194123.jpg

IMG_20191014_194152.jpg

IMG_20191014_194204.jpg

IMG_20191014_194254.jpg

IMG_20191014_194248.jpg

IMG_20191014_193956.jpg

IMG_20191014_194001.jpg

IMG_20191014_194016.jpg

IMG_20191014_194049.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig. 

 

Eg bare la ut bilder av en turbo som dukket opp her på benken 

 

Har ikke begynt å demontere enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er man igang.... 

Såvidt. 

Fått inspirasjon av medforumist.... 

 

IMG_20191101_123019.jpg

IMG_20191101_144415.jpg

Begynner med det enkleste.... Jekke opp og få tilgang ^_^

IMG_20191101_152436.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye nord norske "sitater" underveis.... 

1st utfordring, er travers bolter som sitter så inni helsikke, og seff på den siden man må løsne på diesel tank cover.... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oggioffshore skrev:

Blir mye nord norske "sitater" underveis.... 

1st utfordring, er travers bolter som sitter så inni helsikke, og seff på den siden man må løsne på diesel tank cover.... :unsure:

 

Det trenger du ikke, og forresten så løsner man dekselet med hele tanken :blink:

 

Men (!!) Det er akkurat rom for å få inn en 18 nøkkel på innsiden av tanken. Begynn med den ytterste, der får du grep med fastnøkkel :) 

 

Mine også satt som bare f. Her er det varme eller kapp som gjelder, og som jeg sa til deg på telefon; kapp det du kan etter første forsøk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SiggenRRC skrev:

 

Det trenger du ikke, og forresten så løsner man dekselet med hele tanken :blink:

 

Men (!!) Det er akkurat rom for å få inn en 18 nøkkel på innsiden av tanken. Begynn med den ytterste, der får du grep med fastnøkkel :) 

 

Mine også satt som bare f. Her er det varme eller kapp som gjelder, og som jeg sa til deg på telefon; kapp det du kan etter første forsøk :)

 

He he, ja eg glemte det i farten. De løsnet til slutt. 

Eg løsnet bare noen av boltene på dekslet, og fikk inn en nøkkel. 

No er det bare få boltene ut, eiret fast inni det røret antageligvis. 

 

Pause til imorgen. Da blir det full dag, til turbo er ute... Forhåpentligvis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...