Gå til innhold

200TDi dieselpumpe lekkasje


dolomite

Anbefalte innlegg

Æreder Forumister,

 

Drygt to uker til Landstreff og jeg ser at dieselpumpen på min 200TDi Discovery 12L motor lekker I bakkant.  :angry: Den lekker med en dråpe per femte sekund mens motoren går.  Er det noen  blant dere Lærde som har gode råd (eller en god pumpe for salg?)

 

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AreM skrev:

Jeg har null peiling på dieselpumper, men ville jo sjekket med egnet verktøy om noen skruer/bolter/nipler/deksler er løse. Kanskje er det så enkelt.

Hilsen

Optimisten

 

He he..  Takk for trøstens ord, men dessverre er ale fast og tilskrudd.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å trampe i salaten, det er nok en O-ring som ofte er synderen. Den er stor, og skal du bytte er det best om pumpa er i skrustikka. Det går uten også, men det er noen løse deler, særlig en skive som må festes med fett om den ikke står i skrustikka. Tror det beste er å ta ut pumpa. Mulig det ligger info på youtube for de som har raskt nok nett til å se video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lafterolf skrev:

Med fare for å trampe i salaten, det er nok en O-ring som ofte er synderen. Den er stor, og skal du bytte er det best om pumpa er i skrustikka. Det går uten også, men det er noen løse deler, særlig en skive som må festes med fett om den ikke står i skrustikka. Tror det beste er å ta ut pumpa. Mulig det ligger info på youtube for de som har raskt nok nett til å se video.

 

Takker mye.  Stødige svar fra den kanten, som vanlig.. :)  (Ikke til forkleinelse for noen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 300tdi hadde lekkasje i bakant var oringen på den store i midten.. se bildet...Bosch VE Fuel Injection Pump 2.jpg

 

Denne fant jeg er verktøysett for VE pumpe på ebay  (bildet er lånt fra nett, men det ser dere vel..^_^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lafterolf skrev:

Med fare for å trampe i salaten, det er nok en O-ring som ofte er synderen. Den er stor, og skal du bytte er det best om pumpa er i skrustikka. Det går uten også, men det er noen løse deler, særlig en skive som må festes med fett om den ikke står i skrustikka. Tror det beste er å ta ut pumpa. Mulig det ligger info på youtube for de som har raskt nok nett til å se video.

Det går ikke med pumpa i bilen. Prøvde i starten av Mai. Nye o ringer er for stive, ellers kunne man dratt det litt ut og tredd ny o ring over. 

 

Je leverte mi pumpe, til spesialist, siden smådeler datt ut. Koster 800. Har du itte spes verktøy må registrrdeksel og reim av. 

 

Dog, sjekk kobberskiver på banjokoblinger

 

Lykke til 

IMG_20190428_121903.jpg

IMG_20190429_194625.jpg

IMG_20190505_140426.jpg

IMG_20190429_191154.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...