dolomite Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Æreder Forumister, Drygt to uker til Landstreff og jeg ser at dieselpumpen på min 200TDi Discovery 12L motor lekker I bakkant. Den lekker med en dråpe per femte sekund mens motoren går. Er det noen blant dere Lærde som har gode råd (eller en god pumpe for salg?) Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Jeg har null peiling på dieselpumper, men ville jo sjekket med egnet verktøy om noen skruer/bolter/nipler/deksler er løse. Kanskje er det så enkelt. Hilsen Optimisten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolomite Skrevet 26. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2019 38 minutter siden, AreM skrev: Jeg har null peiling på dieselpumper, men ville jo sjekket med egnet verktøy om noen skruer/bolter/nipler/deksler er løse. Kanskje er det så enkelt. Hilsen Optimisten He he.. Takk for trøstens ord, men dessverre er ale fast og tilskrudd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Med fare for å trampe i salaten, det er nok en O-ring som ofte er synderen. Den er stor, og skal du bytte er det best om pumpa er i skrustikka. Det går uten også, men det er noen løse deler, særlig en skive som må festes med fett om den ikke står i skrustikka. Tror det beste er å ta ut pumpa. Mulig det ligger info på youtube for de som har raskt nok nett til å se video. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolomite Skrevet 26. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2019 3 minutter siden, lafterolf skrev: Med fare for å trampe i salaten, det er nok en O-ring som ofte er synderen. Den er stor, og skal du bytte er det best om pumpa er i skrustikka. Det går uten også, men det er noen løse deler, særlig en skive som må festes med fett om den ikke står i skrustikka. Tror det beste er å ta ut pumpa. Mulig det ligger info på youtube for de som har raskt nok nett til å se video. Takker mye. Stødige svar fra den kanten, som vanlig.. (Ikke til forkleinelse for noen..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Min 300tdi hadde lekkasje i bakant var oringen på den store i midten.. se bildet... Denne fant jeg er verktøysett for VE pumpe på ebay (bildet er lånt fra nett, men det ser dere vel..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Hadde vært fint om trådstarter fikk plassert ting i riktig post. Hint: MOTOR. Da finner andre muligens igjen tråden og kan lære litt av den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 6 timer siden, lafterolf skrev: Med fare for å trampe i salaten, det er nok en O-ring som ofte er synderen. Den er stor, og skal du bytte er det best om pumpa er i skrustikka. Det går uten også, men det er noen løse deler, særlig en skive som må festes med fett om den ikke står i skrustikka. Tror det beste er å ta ut pumpa. Mulig det ligger info på youtube for de som har raskt nok nett til å se video. Det går ikke med pumpa i bilen. Prøvde i starten av Mai. Nye o ringer er for stive, ellers kunne man dratt det litt ut og tredd ny o ring over. Je leverte mi pumpe, til spesialist, siden smådeler datt ut. Koster 800. Har du itte spes verktøy må registrrdeksel og reim av. Dog, sjekk kobberskiver på banjokoblinger Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.