Jump to content
LRforum
ValentineUlf

Understellsbehandling, lanolinolje

Recommended Posts

Noen som har erfaring med å understellsbehandle RR Sport med lanolinolje? Noen som har utført det selv?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det blir vel mye det samme som å understellsbehandle D3/D4.

 

Har ikke gjort det selv, men har fått behandlet Discoen med lanolin/FluidFilm. Vil anta at om man skal gjøre det selv, så er det viktig å få sprøytet inne i alle hulrom som er viktig. I tillegg er det sikkert ikke dumt å plukke av innerskjermene og komme til metallet som er bak disse. Trykklufttanken bør også få en real innsausing.

 

Sikkert noen voksne her inne som har gjort det selv og kan gi mer informasjon. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternativet til å gjøre ting selv, er å velge fagfolk !

Da ser det sånn ut to-tre år etterpå:

 

Bildet viser tilfeldigvis en MB211 E-klasse, andre kompisen min har en Jaguar X-type, og den så sånn ut etter ca 3-4 fagmessige behandlinger !
 

mb-rust.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 timer siden, ValentineUlf skrev:

Noen som har erfaring med å understellsbehandle RR Sport med lanolinolje? Noen som har utført det selv?

 

 

Kjøp in egnet stoff.

Vask/ spyl bilen grundig under

Dekk til bilen slik at den ikke blir dekket av små prikker med inkjøpt stoff

jekk opp bilen, fjern deksler/ hjul/ etc

dekk til bremser, eksos, deler som ikke skal tilgrises

Kom deg under bilen og påfør innkjøpt stoff, la tørke

Fjern tildeking  og sett på hjul.

 

Sånn ca....

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutter siden, qcnr skrev:

Dekk til bilen slik at den ikke blir dekket av små prikker med inkjøpt stoff

 

dekk til bremser, eksos, deler som ikke skal tilgrises

 

Fjern tildeking  og sett på hjul.

 

Sånn ca....

 

Sånn ca gjør jeg det også, med unntak av ALLE punktene om tildekking. Det har jeg aldri trengt. 
Spruter det så det fyker overalt, er trykket alt for høyt på blåsepistolen. Den jobber så nøyaktig at det er lett å unngå de deler jeg helst ikke vil ha så mye på, som ekos mv.

Karosseriet har aldri fått en dråpe på seg når jeg har behandlet selv, antar det har litt med sprøyte å gjøre det også...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det blir alltid litt søl på gulvet og sprøytetåke.

Spør hvorfor proffene har sagflis på gulvet og blanke og klissete vegger i hallen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Med riktig vindretning ruster ikke graveren heller. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 27.6.2019 den 11.37, jermundpr skrev:

Har fundert på å gjøre som deg med paller, Espen.. Det fungerer greit? :)

 

Vi sleit litt med å få en blodsenka MB300TDT oppå der, men det gikk det også. Har skrudd noen treskruer i pallestablene og litt terrassebord mv, så jeg syns jeg fikk veldig mye fin mobil uterampe for ... null kroner egentlig..

PS - må være Europaller. Engangspaller er ikke solide nok !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enda et bilde til skeptikerne, som kan gjette hvilken del som IKKE satt på bilen når den ble oljebehandlet, hverken år 1 eller år 2...

IMG_20190708_112953.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...