ValentineUlf Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Noen som har erfaring med å understellsbehandle RR Sport med lanolinolje? Noen som har utført det selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Det blir vel mye det samme som å understellsbehandle D3/D4. Har ikke gjort det selv, men har fått behandlet Discoen med lanolin/FluidFilm. Vil anta at om man skal gjøre det selv, så er det viktig å få sprøytet inne i alle hulrom som er viktig. I tillegg er det sikkert ikke dumt å plukke av innerskjermene og komme til metallet som er bak disse. Trykklufttanken bør også få en real innsausing. Sikkert noen voksne her inne som har gjort det selv og kan gi mer informasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Alternativet til å gjøre ting selv, er å velge fagfolk ! Da ser det sånn ut to-tre år etterpå: Bildet viser tilfeldigvis en MB211 E-klasse, andre kompisen min har en Jaguar X-type, og den så sånn ut etter ca 3-4 fagmessige behandlinger ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 3 timer siden, ValentineUlf skrev: Noen som har erfaring med å understellsbehandle RR Sport med lanolinolje? Noen som har utført det selv? Kjøp in egnet stoff. Vask/ spyl bilen grundig under Dekk til bilen slik at den ikke blir dekket av små prikker med inkjøpt stoff jekk opp bilen, fjern deksler/ hjul/ etc dekk til bremser, eksos, deler som ikke skal tilgrises Kom deg under bilen og påfør innkjøpt stoff, la tørke Fjern tildeking og sett på hjul. Sånn ca.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 22 minutter siden, qcnr skrev: Dekk til bilen slik at den ikke blir dekket av små prikker med inkjøpt stoff dekk til bremser, eksos, deler som ikke skal tilgrises Fjern tildeking og sett på hjul. Sånn ca.... Sånn ca gjør jeg det også, med unntak av ALLE punktene om tildekking. Det har jeg aldri trengt. Spruter det så det fyker overalt, er trykket alt for høyt på blåsepistolen. Den jobber så nøyaktig at det er lett å unngå de deler jeg helst ikke vil ha så mye på, som ekos mv. Karosseriet har aldri fått en dråpe på seg når jeg har behandlet selv, antar det har litt med sprøyte å gjøre det også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Det blir alltid litt søl på gulvet og sprøytetåke. Spør hvorfor proffene har sagflis på gulvet og blanke og klissete vegger i hallen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 15 timer siden, gautes skrev: Det blir alltid litt søl på gulvet og sprøytetåke. Ikke hos meg: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Med riktig vindretning ruster ikke graveren heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Har fundert på å gjøre som deg med paller, Espen.. Det fungerer greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 På 27.6.2019 den 11.37, jermundpr skrev: Har fundert på å gjøre som deg med paller, Espen.. Det fungerer greit? Vi sleit litt med å få en blodsenka MB300TDT oppå der, men det gikk det også. Har skrudd noen treskruer i pallestablene og litt terrassebord mv, så jeg syns jeg fikk veldig mye fin mobil uterampe for ... null kroner egentlig.. PS - må være Europaller. Engangspaller er ikke solide nok ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 8. juli 2019 Del Skrevet 8. juli 2019 Enda et bilde til skeptikerne, som kan gjette hvilken del som IKKE satt på bilen når den ble oljebehandlet, hverken år 1 eller år 2... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 25. august 2019 Del Skrevet 25. august 2019 Fortsatt ganske rimelig jobb å sette bort hvis man tør stole på fagfolkene. Kit med trykkluftsprøyte koster litt det også og det er en litt grisete jobb, spesielt hvis man ikke har bukk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 På 26.6.2019 den 9.40, JokerS30 skrev: Alternativet til å gjøre ting selv, er å velge fagfolk ! Da ser det sånn ut to-tre år etterpå: Bildet viser tilfeldigvis en MB211 E-klasse, andre kompisen min har en Jaguar X-type, og den så sånn ut etter ca 3-4 fagmessige behandlinger ! Skrekkens eksempel, men dessverre også et veldig vanlig eksempel. Man ser tydelig at det ikke finnes tynnstoff i nærheten av denne rustne kanalen. Dette er eksempler som skal ha mye av æren for at kjente behandlingsmetoder får dårlig reklame. Det beviser vel at det ikke nødvendigvis er materialene som har skylden. Det verste/farligste rusten kommer innenfra, det er derfor hulrom og kanaler er så viktige. En god rengjøring med varmt vann for å fjerne salter er alfa omega før en evt behandling. Min erfaring tilsier at alt av behandling mot rust er bedre enn ingenting, enten det heter fluid film, tectyl eller lanolin, men det bør være prioritert å få stoffene der de hører hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 27. mars 2020 Del Skrevet 27. mars 2020 På 27.6.2019 den 9.29, JokerS30 skrev: Ikke hos meg: Smart rampe... Til inspirasjon.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.