stovika Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 (endret) Hei, hvem inne har god oversikt / erfaring med flappertype EFi ? Har en kjenning med dette systemet som så vidt får start . Motor kveles og stopper hvis han gir gass, ingen kraft i motor. Den går på startgass. Får ikke bensin. Det er to temp følere/ brytere fremst på manifoil , like bak fordeler, som noen mener det kan avstedkomme slike symptomer. Ingen omluftsventil / steppermotor som på 3,9. Noen tips ? Mvh Lars Endret 25. juni 2019 av stovika Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Meli Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 @SimenMS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 17 timer siden, stovika skrev: Ingen omluftsventil / steppermotor som på 3,9. Noen tips ? Hadde en -87 EFI (Skautrollet) long time ago... Det er en steppermotor som står fremme på høyre over ventildekslet om jeg husker rett. Det var vel også et bensinpumpe rele som brukte å ryke. Står under passasjer setet sammen med ECU. Her kan en vel mål rett på pumpen om den får strøm. Det skal jo også være litt trykk i et slikt system. Jeg hadde problem med at motoren druknet når jeg ga gass. Loddet over ECU printkortene (det er 2 stk) og jeg fikk nærmest ny bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superpedro Skrevet 1. juli 2019 Del Skrevet 1. juli 2019 Bensinfilter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stovika Skrevet 1. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2019 Hei og takk for innspill. Han sier at bensinpumpen er sjekket. Skulle vel hatt en måler på fuelrailen for å se om det er riktig trykk foran der. Vanskelig å tror at det er bensinfilteret , da den går greit når han først får start. Har selv vært ute for at en svak bensinpumpe som jeg byttet på en slik med flappertype injection, uten at jeg husker symptomene nå. Det begynner å bli en stund siden. Ok, så det er steppermotor som ligger foran til høyre, det har jeg på min, men denne bilen her har en litt annen ordning har jeg sett på noen bilder. Den bevegelige flapp´en i luftmengdemåleren starter bensinpumpen, men det kommer ikke noe frem til dysene visstnok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fRRode Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Greit å få målt trykket. Kan være fuel pressure regulatoren. Har hjemmelaget verktøy som måler trykket.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Det finnes en fin feilsøkingsmanual for 3,5 flapper. Last ned, print ut og følg den slavisk. Enkel å følge, og man trenger kun multimeter. Fant ikke linken i farten dessverre, men prøv å google. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Rover_3.5EFI_System_Information[1].pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stovika Skrevet 5. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2019 Takk for tips folkens ! Frode , bilen, en VDP Efi står i Trondheim, så litt langt unna med tanke på trykkmåler her i Oslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.