Gå til innhold

Hvem har greie på flapper-type injection 3,5 V8 ??


stovika

Anbefalte innlegg

Hei, hvem inne har god oversikt / erfaring med flappertype EFi ?   Har en kjenning med dette systemet som så vidt får start . Motor kveles og stopper hvis han gir gass, ingen kraft i motor. Den går på startgass. Får ikke bensin.  Det er to temp følere/ brytere fremst på manifoil , like bak fordeler, som noen mener det kan avstedkomme slike symptomer.  Ingen omluftsventil / steppermotor som på 3,9.  

Noen tips ?

 

Mvh Lars

Endret av stovika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, stovika skrev:

Ingen omluftsventil / steppermotor som på 3,9.  

Noen tips ?

Hadde en -87 EFI (Skautrollet) long time ago...

Det er en steppermotor som står fremme på høyre over ventildekslet om jeg husker rett.

Det var vel også et bensinpumpe rele som brukte å ryke. Står under passasjer setet sammen med ECU. Her kan en vel mål rett på pumpen om den får strøm. Det skal jo også være litt trykk i et slikt system.

Jeg hadde problem med at motoren druknet når jeg ga gass. Loddet over ECU printkortene (det er 2 stk) og jeg fikk nærmest ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for innspill. Han sier at bensinpumpen er sjekket. Skulle vel hatt en måler på fuelrailen for å se om det er riktig trykk foran der.  Vanskelig å tror at det er bensinfilteret , da den går greit når han først får start.  Har selv vært ute for at en svak bensinpumpe som jeg byttet på en slik med flappertype injection, uten at jeg husker symptomene nå. Det begynner å bli en stund siden.  Ok, så det er steppermotor som ligger foran til høyre, det har jeg på min, men denne bilen her har en litt annen ordning har jeg sett på noen bilder.  Den bevegelige flapp´en i luftmengdemåleren starter bensinpumpen, men det kommer ikke noe frem til dysene visstnok.  

23e12b4d-01ac-4126-b737-740b54b4fbae.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en fin feilsøkingsmanual for 3,5 flapper. Last ned, print ut og følg den slavisk. Enkel å følge, og man trenger kun multimeter.

Fant ikke linken i farten dessverre, men prøv å google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...