reitsma Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Fikk bemerking på eu at dekkene var slitt på sidene, på alle dekk. Kantene er slitt bort men fortsatt god profil i midten. jevn 4 hjulls kontroll, ingen problemer i forstilling. jeg holder dekktrykk rund 2.8-3.0 bar, noe de mener det var for lavt, er det årsaken dekkene sliter på kantene? Bytte dekkene eller kjøre videre..? Uniroyal rainsport 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Først ville jeg begynt med å sjekke om det du benytter for å måle dekktrykket med faktisk viser høvelig korrekt trykk. Kjører selv med i overkant av 2,5 på D4 og har jevn slitasje på dekkene. Dernest er jo spørsmålet hvem som har utført firehjulskontrollen - og om de har kompetanse på å gjøre dette på bilen din. Og ikke minst - når gjorde du dette sist? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 For eller bakhjul? Volvoen til fatter spiste dekk slik pga liten svingradius og mye svinging på grov betong i parkeringslommene på jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 det er umulig å vurdere dekktrykk når det ikke gis opplysninger om hvilken bil det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reitsma Skrevet 24. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2019 Bilmodel står i signatur nederst (små skrift) 4 hjulls kontroll sist for 6 mndr siden ved merkeverksted ved bytte av bærearmer tror Gautes er inne på noe... krapp sving inn til garasje. er det grunnlag å bytte dekk eller bare argument å selge nye dekk fra forhandler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Den underteksten er ikke synlig for androide saker. Først ville jeg tatt en nøye kontroll av alle foringer. 6 mnd er en stund siden, var dekkene slitt da også? Lite luft gir sånn slitasje, men den må ha vært svampete å kjøre om lufttrykket var så lavt. Lufttrykk må alltid vurderes fra dekk til dekk. Her blir skjema bare tull, for det er så store variabler fra merke til merke. En annen ting. Signaturer forandres ofte i takt med utbytting av bil. Sånne tråder er verdifulle, for slitte dekk er noe som mange vil oppleve. Da er søkefunksjonen fin å ha, gjerne om man feks skriver D3, skeivslitte dekk. Hadde overskriften startet med feks D3 kunne man raskt se hbilken tråd, feks denne, som var aktuell mot eget problem og søking istedet for å lese en hel tråd uten å vite hvilken bil det hjaldt fordi en signatur er omgjort. Bare et tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 59 minutter siden, reitsma skrev: Bilmodel står i signatur nederst (små skrift) 4 hjulls kontroll sist for 6 mndr siden ved merkeverksted ved bytte av bærearmer tror Gautes er inne på noe... krapp sving inn til garasje. er det grunnlag å bytte dekk eller bare argument å selge nye dekk fra forhandler? Vel - har syndet på samme område selv - og kommer sikkert til å gjøre det igjen. Tag'er og signaturer er ofte fint leselige (men lette å overse) på PC, men på andre platformer så kan det være verre. De dekkene der er ferdige. Ikke bra om du kommer ut for vei med mye vann eller hagl. I beste fall kommer du ut for en teknisk kontroll, og da får du kanskje lov til å kjøre til nærmeste dekksjappe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Og man risikerer punktering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reitsma Skrevet 24. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2019 Da blir det nok 4 nye dekk, litt mer omfientlig parkering og litt mindre stillestående ‘ratting’... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 Sliter du innerkant på en ene siden, og ytterkant på andre siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.