Paal Skrevet 24. juni 2019 Del Skrevet 24. juni 2019 Rett etter at jeg hadde startet båtpussen i april, så fikk jeg opp meldingen "Maks 55 km/t" i displayet sammen med en kraftig pipelyd. Koblet til diagnoseverktøyet mitt, men det fikk ikke kontakt med EAS-en. Bilen hadde normal høyde og siden jeg ikke hadde tid til å se mer på det da, fortsatte jeg å kjøre med feilmeldingen. Etter en uke var den sunket sammen i ene hjørnet og jeg måtte koble opp nødløsningen på den belgen og fikk pumpet den opp manuelt. Etter nærmere tre uker begynte de andre belgene å nærme seg bumb-stop også, men da tok jeg meg tid til å lete etter årsaken, Tok fram "Electrical troubleshooting manual", (den er obligatorisk å eie når man har en 22 år gammel RR), og begynte puslespillet med å lete etter brudd i ledningsnettet mellom de forskjellige kontaktene. Fant etter hvert også fram til: https://www.rangerovers.net/forum/7-range-rover-mark-ii-p38/4468-info-eas-troubleshooting-tips.html og jeg hadde nok spart meg litt tid om jeg hadde startet med den foreslåtte feilsøkingsprosedyren der. Kan anbefale å lese gjennom denne posten på det sterkeste om man har problemer med luftfjæringen. Fant etter hvert ut at strømforsyningen til "Air system delay timer", der jeg ventet å finne 12 volt spenning, bare hadde 3.5 volt. Trakk fram ny ledning fra sikringsboksen og loddet på og voila, da virket alt perfekt igjen. Hærlig å kjøre bilen uten pipende feilmeldinger igjen. Må også si jeg er litt imponert over hvor lenge de fleste luftbelgene klarte å holde på luften. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.