Gå til innhold

Selvopprett eller dødgang.


oterpoter

Anbefalte innlegg

Hei 

I går byttet jeg hjelpesenekken, da den gamle lakk olje og hadde nok gjort sitt. 

 

Ny snekke hjalp mye på vandring. 

Men null Selvopprett. 

Jeg hadde strammet styre snekken en del med den gamle hjelpe snekken, så nå løsnet jeg en kvart runde. Vips. Mye mye bedre Selvopprett.. Men da mer dødgang. 

Så dette blir nesten som Heisenbergs usikkerhetsrelasjon. Enten Selvopprett, men da med dødgang. Eller ingen dødgang, men heller ingen selvoppretting.. 

 

Jeg strammet styre snekke litt, og har nå rel ok selvoppretting, og rel lite dødgang. 

Jeg vil si at den er 90%.. Men de siste 10% må jeg manuelt gjøre. 

Er dette normalt på disse? 

Jeg fikk stryk på styringen på PKK.. Men nå er den retningsstabil. Jeg har rel mye Selvopprett. Og rel lite dødgang. 

Er dette så bra man kan få? 

Styresnekke har selvsagt blitt rengjort og fått ny olje.. 

Alle styrestag og joints er byttet (nesten. De to på oversiden av hjelpe snekke er ikke tatt.). 

 

Har lest litt på andre innlegg om styresnekke, men følte jeg måtte høre litt mer spesifikt om min opplevelse. 

 

Mvh Mathias 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette har jeg sliti med på seribiler jeg har hatt før, og også på den jeg har nå.

 

Det er nesten så jeg tror at man må bytte alle styrekuler, hjelpesnekke og styresnekke får å få det bra.

Jeg skal iallfall bytte alle kulene nå, da det er slakke i tre av de. Når stagene er av kan jeg få sjekket dødgang på snekkene. Så blir det alternativt å bytte dem etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig justering av snekka skal kun baseres på slakk i rettfremstilling.

Snekker skal ha litt dødgang rett frem

og mer i sving.

Selvoppretting som blir borte indikerer at du har strammet for mye .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette problemet kommer av at skruen inni snekka er mye mere slitt på midten (rett fram) enn i endene (sving).

Justerer du til riktig klaring i rett frem stilling, kniper den ved sving.

Eneste måten å fikse dette er å bytte rattakselen eller hele styresnekka komplett.

Nr. 20 på bildet.

 

lr_steering_box.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...