oterpoter Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Hei I går byttet jeg hjelpesenekken, da den gamle lakk olje og hadde nok gjort sitt. Ny snekke hjalp mye på vandring. Men null Selvopprett. Jeg hadde strammet styre snekken en del med den gamle hjelpe snekken, så nå løsnet jeg en kvart runde. Vips. Mye mye bedre Selvopprett.. Men da mer dødgang. Så dette blir nesten som Heisenbergs usikkerhetsrelasjon. Enten Selvopprett, men da med dødgang. Eller ingen dødgang, men heller ingen selvoppretting.. Jeg strammet styre snekke litt, og har nå rel ok selvoppretting, og rel lite dødgang. Jeg vil si at den er 90%.. Men de siste 10% må jeg manuelt gjøre. Er dette normalt på disse? Jeg fikk stryk på styringen på PKK.. Men nå er den retningsstabil. Jeg har rel mye Selvopprett. Og rel lite dødgang. Er dette så bra man kan få? Styresnekke har selvsagt blitt rengjort og fått ny olje.. Alle styrestag og joints er byttet (nesten. De to på oversiden av hjelpe snekke er ikke tatt.). Har lest litt på andre innlegg om styresnekke, men følte jeg måtte høre litt mer spesifikt om min opplevelse. Mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Akkurat dette har jeg sliti med på seribiler jeg har hatt før, og også på den jeg har nå. Det er nesten så jeg tror at man må bytte alle styrekuler, hjelpesnekke og styresnekke får å få det bra. Jeg skal iallfall bytte alle kulene nå, da det er slakke i tre av de. Når stagene er av kan jeg få sjekket dødgang på snekkene. Så blir det alternativt å bytte dem etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Riktig justering av snekka skal kun baseres på slakk i rettfremstilling. Snekker skal ha litt dødgang rett frem og mer i sving. Selvoppretting som blir borte indikerer at du har strammet for mye . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Inntrykket mitt er at så fort noen har drevet med justering av snekke uten helt å få det til, så har du både slakke, og dårlig selvoppretting. Fort gjort å ødelegge ei snekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oterpoter Skrevet 20. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2019 Slakker jeg mer, får jeg mer dødgang og mindre retningsstabilitet. Som ei heller er ok. Så jeg er litt i stuss på hva jeg bør gjøre her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Søk hjelp hos en erfaren (gammel) mekaniker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/87422-justering-av-styresnekke/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Dette problemet kommer av at skruen inni snekka er mye mere slitt på midten (rett fram) enn i endene (sving). Justerer du til riktig klaring i rett frem stilling, kniper den ved sving. Eneste måten å fikse dette er å bytte rattakselen eller hele styresnekka komplett. Nr. 20 på bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. juni 2019 Del Skrevet 26. juni 2019 Har nok en x-mil snekke som kan selges ferdig justert med garanti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oterpoter Skrevet 30. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2019 Har pkk på torsdag. Etter bytte av hjelpe snekke er alt mye bedre. Men meget mulig jeg må ut med den gamle og inn med ny.. Får se om pkk blir godkjent. Den er 90% slik den er nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.